IKEA-mayhem



Idag ska vi till IKEA, och himlans vad det ska shoppas där. Vi bestämde i våras att vi skulle försöka bli färdiga med lägenheten under hösten, och jag har redan flera projekt som jag ska göra under lediga stunder; måla garderoberna inuti med vit färg så att de ser fräschare ut, måla våra dörrar vita (just nu är de sådär gammaldags bruna, likaså insidan av garderoberna - så äcklig färg!), lägga golv i köket om ekonomin tillåter, tapetsera i vardagsrummet och sovrummet med en fin randig tapet. Tillbaka till kvällens tripp till IKEA; vi ska faktiskt köpa oss en ny sängram, det blir Hemnes i vitt samt tillhörande sängbord (jag kommer vara så lycklig när jag äntligen har någonstans att ställa mitt vattenglas, min bok, min iPhone etc.), och till dessa behöver vi ju varsin lampa - jag har kollat in Lykta så länge, alternativt Knubbig så länge, så får vi hoppas att vi kan lösa bättre lampor vid ett senare tillfälle. Sedan en bokhylla till vardagsrummet från Expedit, den svartbruna då våra andra möbler går i den färgen plus att jag tycker det blir snyggt med prydnadssaker etc. mot den svartbruna färgen. Det blir även lite inredning i form av korgar till bokhyllan & garderobsinredning/förvaringssystem (tråkiga stativ med stålkorgar, men det blir ju mer bekvämt och lättare att hålla ordning). Sedan får vi nog dra oss tillbaka lite, bara detta går på ett par tusenlappar, och som ni vet åker vi till London imorgon - man vill ju ha liite pengar kvar till dess

Stay tuned för bilder nästa vecka om våra IKEA-inköp!

Kommentarer
Postat av: lillsannas.org

Hade jag haft bil så hade jag åkt dit varenda gång jag får in pengar & kikat på saker till mitt rum, problemet är att nu har jag inte det så får nöja mig med alla dessa inredningsbutiker som finns här i stan istället! *hehe* Hoppas ni hittar någonting fint & lägg gärna upp någon bild på det ni shoppat, ha det så trevligt! :) Kram

2013-09-26 @ 16:35:34
URL: http://lillsannas.org
Postat av: Saraisabellah♥

Älskar Hemnes-serien! Vad avundsjuk jag blev nu.. Ser fram emot att få se slutresultatet! :)

Svar: Hihi, ja vi får hoppas att det blir snygg det här! Självklart ska ni få bilder, men först ska det byggas ihop - haha... Ser inte riktigt fram emot det!
sannas rum

2013-09-26 @ 16:56:36
URL: http://saraisabellah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0