Typsnittstipset - Sans Seriffer (del 2)



Här kommer del två i min favoritkategori Sans Seriffer. 9O% av dessa kommer från Google Webfonts om jag inte missminner mig, och är således helt gratis och får användas i alla syften. Vilket är himla bra. Det jag gillar med Sans Serif-typsnitt är att de kan vara sådär moderna som Ostrich Sans, men också väldigt klassiska som Fine Sans. Mina favoriter bland dessa är helt klart Josefin Sans, Raleway och Quicksand. Fast egentligen gillar jag dem alla.
Vilket av dessa typsnitt gillar du mest?

Behöver du hjälp med dina typsnitt?
Installera nytt typsnitt på en PC
Installera nytt typsnitt på en Mac

Kommentarer
Postat av: johanna

Hejsan! Jag har försökt att ändra i kodmallarna på hur många inlägg jag vill att det ska visas för just nu visas det bara tre. Jag har varit inne på dina inläggs tips och hittat inlägget men när jag ska ändra i kodmallen och sen spara så händer det inget. Det är exakt som det var innan även fast när jag klickar på förhandsvisningen så kan jag se så många inlägg jag vill att den ska visa. Det är som att den inte sparar även fast när jag går tillbacks så är dom ändringarna jag gjorde sparade.
Några tips på vad jag kan göra för att det ska funka? :)

Svar: Jag har gjort ett tips om det som finns i tips och tricks-kategorin. Man får scrolla en bit men det är en stor video. Annars är ett tips att googla det du söker.
sannas rum

2013-10-21 @ 21:11:04
URL: http://selectfoto.blogg.se
Postat av: MISS CAPRICORN ✿

Älskar dina tips, speciellt typsnitt som är en drog =) Undrar om du har instaweather appen? Isåfall, vad är det för Sans Serif typsnitt där? Älskar det! Kram Carola

Svar: Den har jag tyvärr inte, men tog en tripp till deras hemsida och kollade lite, kan det vara Helvetica Neue Ultralight måntro? :) Om de tär det smala du menar!
sannas rum

2013-10-22 @ 01:17:21
URL: http://misscapricorn.blogg.se
Postat av: Celine

Dom där typsnitten är ju skitsnygga!

Svar: Visst är dem! Jag älskar Sans Seriffer!
sannas rum

2013-10-27 @ 20:15:07
URL: http://celinelf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0