Känslig hud



Blir ett litet inspo-kollage med skönhet till detta inlägg om ytliga blodkärl ~ weheartit


Som många av er vet lider jag av väldigt känslig hud. Det finns i mina gener skulle man kunna säga. Jag har visat er tidigare hur min hud svullnar upp otroligt mycket om jag till exempel river mig eller blir "slagen". Vid ett tillfälle i sjätte klass daskade en vän mig på ryggen - jag fick en tydlig, röd hand där kan jag säga, haha. När det kommer till smink och så vidare så använder jag det mest för att jag har ytliga blodkärl och för att jag har känslig hud. Jag vill alltid täcka över mina något rödflammiga kinder, då jag inte tycker det är fint att de är lite rosiga. Jag vill ha en jämn hy. I min släkt går tyvärr hudsjukdomen rosacea, en hudsjukdom där man får flammig hud, den kan till och med svida. Jag har hittills inte utvecklat det, men är rädd att jag kommer att göra det.

Jag har dock upptäckt att det faktiskt finns behandling mot detta. Mina nära som har den otäcka sjukdomen har endast använt krämer och diverse allergi- och eksemmedicin, men man kan ju åtgärda det med andra medel. Jag har alltså hittat en ytliga blodkärl behandling, att man kan reducera detta med så kallad Cellox 1O behandling. Det är en gel som man lägger på huden som är drabbad, och sedan lägger man sig i så kallat IPL-ljus. Detta koagulerar kärlen genom att kärlet i sig drar åt sig IPL-ljuset om jag fattat det hela rätt. Det krävs mellan 2-4 behandlingar beroende på hur stort område man har och jag hade velat göra behandlingen vid mina näsvingar samt på kinderna, däremot är inte min panna eller haka drabbad ännu. Jag funderar på om detta kan göras i förebyggande syfte, då jag inte utvecklat rosacea ännu? Men hade varit väldigt skönt att bli av med dessa ytliga blodkärl, det kan jag säga!

Känner ni igen er med rosiga kinder?


Detta är ett sponsrat inlägg.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Sv: Tack så mycket, mina ögonfransar är heöt naturliga, endast mascara ;)

2013-10-07 @ 13:51:27
URL: http://www.jessicaantemyr.blogg.se
Postat av: Charlotte Andersson

Snacka om att jag känner igen mig där. Det är inte ofta som jag är helt "naturlig" på mina kinder, är nästan alltid rosig. Jag fullkomligt hatar det! Har alltid varit så..

Svar: Jag med :) Min kompis jobbar dock i hälsobutik, så jag ska prova några tabletter som ska reducera det. Kan skriva recension sedan :)
sannas rum

2013-10-07 @ 14:13:01
URL: http://lottebloggar.blogg.se/
Postat av: Sissel

Hej jag laddade nyss om då en av dina gratis designer och letade efter länken som man ska ha under kommentarerna hittade den och klistrade in den. Sedan sparade jag det jag nyss har gjort och sen kollade jag under mina inlägg men jag såg ändå inte länken. Vill absolut inte att det ska bli nått stort och ja undrar vad jag ska göra nu? :) Kram<3

Svar: Äsch, det spelar ingen roll, låt det vara :)
sannas rum

2013-10-07 @ 15:06:05
URL: http://sissla.blogg.se
Postat av: Sissel

Okej ber om ursäkt för besväret, kram :)<3

Svar: No worries :) Jag är på gott humör idag, hihi (;
sannas rum

2013-10-07 @ 15:12:18
URL: http://sissla.blogg.se
Postat av: frida

nu följern jag dig med, som 617! :) hoppas inte du e sån som slutar följa direkt?..:)

Svar: Absolut inte :)
sannas rum

2013-10-07 @ 15:14:40
URL: http://fridalexandra.blogg.se/
Postat av: Annika

SV: ja, lite faktiskt. Heartbeat och Hem till gården är båda inspelade i Yorkshire :)

Svar: Ja okej :)
sannas rum

2013-10-07 @ 15:56:13
URL: http://blogofphoto.webblogg.se
Postat av: Amanda Jönsson

Vilka bra tips!

SV: Tackar! :)

2013-10-07 @ 16:03:30
URL: http://ammieshade.blogg.se/
Postat av: Emelie

Tack så mycket!!! :D

Vilken mysig blogg!!

2013-10-07 @ 17:35:36
URL: http://www.ayeartogo.blogg.se
Postat av: Julia

Hade ingen aning om att sån behandling fanns, men det kan ju vara bra att veta om jag också skulle få det. Min mamma har nämligen rosacea och dom krämerna hon får att smörja med fungerar inte så bra tyvärr.

Svar: Nej, jag vet hur det är, som jag skrev går det i min släkt också. Min vän jobbar dock i hälsobutik (LIFE) och hon sa att det finns hälsokostpreparat mot detta, ett par behandlingar kostar troligtvis skjortan.
sannas rum

2013-10-07 @ 22:56:20
URL: http://juliaaberglunds.blogg.se
Postat av: Tove

Har du några tips på smink? Alla säger hela tiden att man ska använda mineral smink men alla mineral smink jag har testat har så dålig täckning. Spelar ingen roll om det är concealer, foundation puder/foundation etc. :)

Svar: Hmm, jag kan göra ett litet inlägg om det :)
sannas rum

2013-10-11 @ 15:03:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0