Kämpa!



De senaste veckorna har varit kämpiga. Jag vet att jag kan göra detta, men det tar emot. Jag pratade med ett av mina bästa stöd här i världen - Camilla häromdagen om hur konstigt det är att läsa på högre nivå. Roberto sa det till mig idag; att yrkeshögskolan, det är faktiskt högskole- och universtitetsliknande nivå. Min klass är på en hög nivå när det kommer till programmering, själv har jag i princip aldrig sett språket PHP innan. Jag har hört talas om det, varit nyfiken och googlat lite på det, men jag har inte förstått det, och inte orkat försöka heller.

Nu sitter jag här, har inlämningsuppgifter som ska vara inne imorgon och jag undrar hur i hela fridens namn jag ska lyckas. Jag kan inte bara sitta och vänta på att det ska komma till mig, för som jag beskrivit så många gånger förr; det är rena kinesiskan. Tänk er att ni sitter på en lektion i just det språket, ni lär er hur man säger "Jag heter Sanna". Sedan ska ni skriva "Mitt namn är Sanna, jag är 22 år gammal". Så känns det för mig just nu. Även om jag vet att jag lär mig det som behövs och att jag måste tänka själv så får jag hjärnsläpp på precis allt. Jag har tur att jag går ihop med väldigt härliga klasskamrater som peppar mig när jag sitter där med tårar i ögonen för att det inte går som jag vill.

Ikväll blir det nattplugg för första gången i mitt liv. Jag har aldrig behövt plugga, faktiskt. Jag har alltid försökt vara så allmänbildad som möjligt vilket har hjälpt mig igenom hela grundskolan och gymnasiet. Jag gick ut med riktigt bra betyg från det förra och bra betyg från det senare. Men ikväll är det dags, alltså. Jag har tagit fram alla färgpennor jag äger, kokat mig en jättestor kopp varm choklad (mjölk, stevia och kakao) och bunkrat upp med doftljus vid köksbordet. Jag har gjort en spelningslista med Veronica Maggios nya, Melissa Horns nya och lite andra bra plugglåtar. Stängt dörren om mig och jag försöker göra det roligt inte bara som en pers. För just nu känns detta bara som en pers - jag ser inte det roliga i det jag inte kan. Men jag ska lära mig, det ska jag. Jag ska bli bäst!

Kommentarer
Postat av: Ronja Andersson

Låter jobbigt. Men du har ju rätt inställning och det verkar ju som du verkligen vill detta! Så jag tror du kan klara det! Eller jag vet att du kan klara det, bara man har viljan och stöd från nära och kära så ska det nog gå! Heja dig!
Jag kan inte något om det du pluggar nu men jag ser ju att du är sjukt duktig på att göra bloggdesigner, vet inte om det är likt det du håller på med i skolan ens men du gör riktigt fina designer. Jag har lärt mig sjukt mycket från dig inom bloggdesign. När jag började blogga som var för kanske tre år sedan så hittade jag din blogg och jag fick ett intresse för webb/bloggdesign, tycker det är sjukt kul och skulle mycket väl kunna tänka mig göra något inom det efter gymnasiet. Allt jag kan inom bloggdesign har jag lärt mig från dig och dina tips, ärligt. Jag, och säkert många andra, uppskattar verkligen dina inlägg om bloggtips! Dom är så sjukt bra och man fattar verkligen vad det är man ska göra. Som du säger, det kan vara jäkligt svårt om man är ny till en sån grej, massa koder osv osv men du förklarar skitbra! Stort tack! Jag hoppas verkligen du klarar dig igenom den här utbildningen och jag tror du kommer lyckas!

Hoppas du hinner klart med allt och känner dig i alla fall hyfsat nöjd med ditt arbete till imorn! Du KAN klara detta! Oj, det blev en lång kommentar :) Kram på dig och lycka till! <3

Svar: Gulledig, blev helt tårögd av att läsa detta, TACK SÅ HEMSKT MYCKET! Utan ert fina bemötande och underbara respons hade jag nog aldrig tagit mig in på skolan. Men nu får jag lägga manken till helt enkelt. Ska försöka göra lite fler roliga videos också (; <3 KRAMAR
sannas rum

2013-10-02 @ 23:07:43
URL: http://ronja.blogg.se/
Postat av: Isabell

Usch din stackare. När det väl går minsta lilla bra framåt får du berömma dig själv med uppmuntrande tankar och försöka så gott det går. Det är det enda man kan göra, försöka. Jag håller tummarna för dig och min magkänsla säger att det kommer gå bra för dig. Kram

Svar: Det ska jag verkligen göra. Ska köpa mig nåt fint varje gång, hahaha ;P nej, men det känns lite bättre, det går framåt i alla fall, inte bakåt. Så det kommer nog komma till mig, helt plötsligt kommer jag nog bara "AHAAAA!!!", också känns livet enklare. Men det är jobbigt att inte kunna, att inte fatta.
sannas rum

2013-10-03 @ 00:12:03
URL: http://bellefix.se/
Postat av: Felicia

Tycker du ar GRYM som tagit tag i en drom och gjor den till verklighet! Jobbar ju sjalv (pa ett horn) innom IT och ibland fattar jag verkligen ingenting, sa eloge till dig!

Svar: Tack så hemskt mycket Felicia, jag kämpar ju på, men även om motivationen finns där så sitter man mycket och snörvlar över att den inte är till så mycket nytta. Man vill men det GÅÅÅR inte. Fast det kommer säkert. Förhoppningsvis :)
sannas rum

2013-10-03 @ 09:18:37
URL: http://glasflisan.blogg.se
Postat av: Isabell

Förstår precis hur du menar. När det där ljuset går upp för en är fantastiskt, då blir det att man nästan bara vill försöka med ännu mer bara för man känner hur huvudet faktiskt är på rätt väg och vill bli lite smartare än det var innan, haha

Svar: Förhoppningsvis lossnar allt snart :) Ska bli skönt när allt väl faller på plats :)
sannas rum

2013-10-03 @ 10:41:06
URL: http://bellefix.se/
Postat av: Linda

Du får säga till om du har några frågor om PHP, MySql eller vad det nu kan vara!

Svar: Ja, jag vill ha en grundkurs i PHP, vår klass är på så hög nivå så vi har inga basics!
sannas rum

2013-10-03 @ 11:27:47
URL: http://Lindasara.blogg.se
Postat av: Linda

Du kan väl maila mig den uppgift du skall lämna in? Så kan jag skriva en beskrivning av grunderna och även om uppgiften? Hur låter det?

Svar: Ja, vi har ca 10-15 uppgifter per vecka och jag känner inte att jag klarar av det utan grunderna liksom, och allt går så nedrans fort. Men skulle kunna maila dig några exempel på uppgifter som jag känner att jag inte förstått så får du gärna förklara lite - Om du har tid!
sannas rum

2013-10-03 @ 11:34:48
URL: http://Lindasara.blogg.se
Postat av: Linda

Absolut! Det är lugnt ^^

Svar: Vad härligt, då gör jag så :)
sannas rum

2013-10-03 @ 12:18:24
URL: http://Lindasara.blogg.se
Postat av: Cassandra

Uuush vad jobbigt det låter men du kommer klara det! <3

Svar: Jag hoppas det, cross your fingers ;)
sannas rum

2013-10-03 @ 12:40:37
URL: http://thereishope.blogg.se
Postat av: Johanna

Lycka till!!!

Svar: Tack så mycket :)
sannas rum

2013-10-03 @ 16:49:06
URL: http://legenwaitforitdary.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0