Fastigheter

Som jag skrivit tidigare så är jag väldigt sugen på att försöka få en bättre lägenhet än den vi har nu. Jag innehar ett förstahandskontrakt i Göteborg vilket jag är otroligt lycklig för, men med bättre så menar jag mer centralt, fler rum och större lägenhet. För att hitta en bra lägenhet att byta till, eller överta ett nytt förstahandskontrakt kan man givetvis göra på många olika sätt, men det är ju såklart bra att sätta sig ner och försöka göra det ordentligt. Halvdant blir aldrig bra, vad man än gör.

I framtiden är det dock på kartan att hitta någon annan typ av fastighet. Vi har funderat på om vi ska köpa en bostadsrätt, men vi har varit mer inriktade på att när det väl är dags att köpa vår bostad så vill vi nog satsa på en villa istället. Då vi har ett förstahandskontrakt på en lägenhet så känns det mer aktuellt att köpa ett hus. När det väl är dags är fastighetsrådgivning högst angeläget. I Sverige finns många fastighetsföretag och mäklarfirmor som hjälper dig att hitta din drömbostad, men att få rådgivning är också viktigt, tycker jag! När vi väl ska köpa en bostad eller kanske till och med en fastighet så är det otroligt viktigt att man har koll på precis allt. Jag som har jobbat inom inkassobranschen är väldigt, väldigt inställd på att göra ett bra köp, en investering. En fastighet är inte lika med en investering om man inte har tänkt på allt, om man inte har koll på vad som behövs göras, vad man måste tänka på och vad man behöver investera i i fastigheten i sig. Så fastighetsrådgivning är absolut något jag kommer att använda mig av.

En annan dröm är att starta ett eget, framgångsrikt företag, och min enskilda firma är startskottet för det. Men som sagt så vill jag givetvis utveckla det i framtiden, anställa personer och driva en grym webbyrå, eller reklambyrå. Det kan till och med vara något annat, livet är långt och man växer hela tiden som person vilket kan föra mig till andra yrken också. Då väljer man ju också att anlita fastighetsrådgivning för till exempel kontor, butik eller liknande - vad man nu ska driva för sorts företag.

Detta är ett sponsrat inlägg

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Nu vet jag inte riktigt hur det fungerar, men måste du inte skriva att det är reklam (vilket detta låter som att det är)? Enligt detta t.ex.: http://www.konsumentverket.se/Nyheter/Pressmeddelanden/Pressmeddelanden-2012/Tydligare-regler-for-reklam-i-sociala-medier/
Jag tror inte det räcker att lägga det i en kategori du kallat "promotat".. :) Jag har åtminstone förstått det som att man måste göra ungefär såhär: http://www.ptfia.se/sponsrade-inlagg/vinn-en-fin-goodiebag-med-shai/ dvs. skriva tydligt i början/slutet/båda ändarna att det är reklam. I min uppfattning var det inte tydligt att detta inlägg handlade om reklam förrän mot slutet!

Svar: Det har du säkert rätt i, får skriva till det :) har dock aldrig haft problem med det innan.
sannas rum

2013-10-26 @ 18:42:03
URL: http://otherstories.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0