Abs & Chest



Jag vet att eftersom att jag har haft problem med ryggen så har även mina bröstmuskler ( som visserligen i princip är obefintliga ) tagit skada, och jag har fått väldigt ont i dem också . Därför vet jag att även om det känns lite konstigt att träna bröst när man har G-kupa så behövs det ! När jag tränar bröst tränar jag också mage, och dessa två muskelpartier har varit svårast för mig att hitta bra övningar som jag trivs med . Efter att ha letat igenom weheartit efter inspo-bilder, google efter bra bloggar/hemsidor och min iPhone på appar har jag sjösatt följande schema .

Just nu när jag tränar mage & bröst så tränar jag såhär:
( börjar alltid passet med cardio minst i 5-1O minuter, för att värma upp, kör hårt på cardio efteråt också för att få ut så mycket av styrketräningen som möjligt )
» Situps på boll 1O × 3 ( ligg på pilatesboll och kör situps istället för på golvet; det tycker jag är lättare och behagligare )
» Saxa 2O x 3 ( ligg på rygg och lyft benen, utsträckta, ca 1Ocm upp i luften, saxa dem sedan över varann )
» Bencykel 1O x 3 ( ligg på rygg och cykla med benen i luften )
» Mountain Climbers 2O x 3 ( stå som om du skulle göra armhävningar & bra ena benet in mot bröstet, ett i taget )
» Plankan 1min x 3 ( stå på händer och fötter, som en planka och håll ut )
» Benlyft 12 x 3( Ligg på rygg och lyft benen så att du blir L-formad, och sedan ner 1Ocm över marken & upp igen )
» Bröstpress framåt 12 x 3 1Okg ( maskin )
» Bröstpress inåt 12 x 3 på 1Okg ( maskin )

Som jag nämnt tidigare hoppas jag kunna börja använda fler fria vikter, även för dessa muskelgrupper, men det får bli när jag är lite starkare .

Kommentarer
Postat av: Amanda

Nice träning! :D

2013-03-22 @ 13:15:09
URL: http://Aamandasphotos.blogg.se
Postat av: Johanna

Håller på mycket med magträning på gymmet också, kul med lite tips på övningar! Vissa av dom har jag inte testat alls så det ska jag absolut göra nästa gång :)

2013-03-22 @ 15:41:51
URL: http://legenwaitforitdary.devote.se
Postat av: Rebecka

Sv: tack så mycket men det var väldigt jobbigt.. Trodde inte det skulle vara så backigt som det ändå är där uppe.

Så bra quote, så sant!! :)

Svar: Haha nej ;P Vi har kört PW uppe där ett par ggr, och det är verkligen backigt ;D
sannas rum

2013-03-22 @ 19:18:23
URL: http://rebeckamercedes.blogg.se
Postat av: catharina

Hej! vilket fint upplägg du har gjort :) Men jag kände att det bara var ett tips i ditt inlägg som jag ville ge dig. Värm inte upp med motionsträning då du ska styrketräna. Jag förstår din tanke med att värma upp kroppen men det som händer när du gör så är att du värmer upp fel muskelfibertyp (finns tre olika typer) En för uthållighet, en för styrka och en för kondition. Som det verkar på ditt inlägg så vill du köra styrka? Värmer du då upp med kondition så hämmar du de muskelfibrer du egentligen vill arbeta med så mitt tips är att värma upp den muskelgrupp du ska använda med lätt specifik träning för den, sen gå tyngre :) Lycka till ! Du verkar göra ett kanon jobb :)

Svar: Jag förstår hur du tänker, men jag kör 5 minuter innan jag börjar för att bli varm i kroppen, bara för att röra på mig . Sedan kör jag resten av cardion efteråt . Tidigare körde jag massor av cardio innan styrkan, men nu gör jag bara 5 minuter innan, som sagt för att bli lite varm, så det är ju inte precis kondition .
sannas rum

2013-03-27 @ 21:24:57
URL: http://skildrandetankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0