Stresschock

Precis innan jag fick min spänningshuvudvärk, för det var ju det som hela min sjukvecka var, så upplevde jag stress för första gången. Ja, jag har skrivit om stress tidigare, men jag har aldrig upplevt en så stark känsla av att vara stressad tidigare. Att springa till vagnen är inte precis detsamma som den stressen jag upplevde den måndagen. Jag jobbar på kundtjänst just nu och fick ta emot ett jäkligt jobbigt samtal med en kvinna som skällde och grät. Efter det kändes det som att dagen var förstörd. Sedan var det sjukt mycket personer som stod i kö i växeln och jag blev stressad. Jag tror till och med att jag fick en släng av panikångest, för jag skakade, var helt utmattad och hade en klump i magen. Efter det bröt huvudvärken ut och sedan dess har jag ätit Tramadol för att kunna sitta framför datorn på mitt jobb. Att vara sjukskriven för huvudvärk är inte helt okej känns det som, även om den här var helt otrolig...

När jag kommit hem har jag däckat framför TV'n, jag har inte orkat laga mat på typ två veckor och gjort jäkligt lite på dessa två veckor... Jag har knappt städat, knappt tvättat, knappt rest mig ur sängen förutom att gå till jobbet och då har jag varit full av smärtstillande, förutom de dagar jag har sjukgymnastik och inte kunnat äta dem av den anledningen.

Nu är jag stressad på riktigt igen; alla designer. Eller inte alla, jag har tre kvar. Jag kämpar med att jobba på dem, men i och med att jag jobbar framför datorn hela dagarna, och bara får äta 3 smärtstillande om dagen, så kan jag aldrig ta några på kvällen och det blir då svårt för mig att sitta framför datorn, då jag nästan kräks av det. Nu försöker jag dock hålla på tramadolen och äta dem när jag kommer hem så att jag kan avsluta dessa tre designer.

Men bara så att ni vet. Jag har en ny tid hos naprapaten imorgon som jag hoppas ska hjälpa mig riktigt ordentligt. Men ja, nu vet ni varför det är tyst i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Linda

Fina fina du, hoppas verkligen att huvudvärken ger med sig och att du kan komma tillbaka till ditt vanliga liv!!! Var rädd om dig, du är värdefull. Kram Linda

Svar: Åh tack så mkt för överseende Linda, jag jobbar så mycket jag kan med din design, ska försöka ha den klar asap!
sannas rum

2012-09-26 @ 13:50:56
URL: http://www.anglavakt.blogg.se
Postat av: Ditte

Så trist! Hoppas du kan stressa mindre och att huvudvärken ger med sig och du kan må bättre. Ibland kan ju akupunktur vara ett sätt att få smärtlindribg.
Tänker på dig!
Kramar och hälsningar!

Svar: Ja, problemet är ju att det är ett problem, så att säga. Det är ju min rygg det är fel på, så jag tror att akupunktur kommer nog bara hjälpa huvudvärken, men roten till problemet och huvudvärken är ju min kassa rygg. Så därför försöker jag åtgärda det direkt istället (: Kram kram
sannas rum

2012-09-26 @ 19:17:40
URL: http://akker.blogg.se
Postat av: malin [fotoblogg]

usch vet precis hur det är , jobbar på tele2s kundservice (är dock tjänstledig nu för studier) men det är så sjukt stressigt, framför allt när man ser hur kön bara blir större och större. det är ju mest för arbetskollegorna man stannar kvar på jobbet :/ hoppas dock det blir bättre med huvudvärken så du kan fortsätta som vanligt :) du är grym! kram

Svar: ja, verkligen, det var ju bara den stresschocken som utlöste det, men annars är det ju ergonomin och min brist på ryggmuskler som är problemet. Måste röra mer på mig och sitta bättre. Får hoppas att jag blir bättre snart (: tack för fina ord (: kram
sannas rum

2012-09-26 @ 19:46:32
URL: http://mkarlstrom.blogg.se
Postat av: Elina

Usch, det låter ju helt hemskt! Du mår ju verkligen inte bra och då borde du ju verkligen INTE jobba! Akta så att du inte bränner ut dig totalt! Pressa dig inte för hårt, ta hand om dig!

Svar: Tack för fina ord men jag har ju vart stressad en gång i mitt liv så utbränd lär jag inte bli (: Jag har bara spänningshuvudvärk helt enkelt (;
sannas rum

2012-09-28 @ 10:37:33
URL: http://elinasworld.se
Postat av: Sandra - Foto&Vardagsklotter

Du får ta det lugnt med kropp och själ. Det är aldrig kul att jobba med arga, ledsna kunder (tro mig, jag har jobbat på Busfabriken med förbannade föräldrar...). Ta inte åt dig alltför mycket. Och glöm inte andas mellan varven.

När du känner att du har tid över, ring hem en massa kompisar, drick lite, gör Göteborgs gator osäkra och dansa GANGNAM STYLE! Go frekin bananas, ventilera lite! - Ett exklusivt tips från coachen på stålgatan

Svar: Tack för tipsen (: Problemet är ju att jag har IBS/magkatarr, så att dricka är ju inte top notch so to speak. Men var ute med jobbet i fredags och ska ut med dem på fredag igen. Så det blir nog bra! Dock så är det ju min dåliga ergonomi och hållning samt lack of muscles som gör att jag har ont i huvudet och spänningar i nacke och rygg. Men nu får jag "vård" för det (;
sannas rum

2012-09-28 @ 11:05:26
URL: http://sandranilssonsfoto.blogg.se
Postat av: Helene Skagerstrand

Ta hand om dig Sanna, hoppas du mår bättre snart! Kram

Svar: Tack gos-Helene (: Kram
sannas rum

2012-09-28 @ 22:00:47
URL: http://hellenius.blogg.se/
Postat av: Frida

Men Gud, så jobbigt. Hoppas det blir bättre snart!

Svar: Det blir det säkert (:
sannas rum

2012-09-29 @ 16:29:15
URL: http://fridasfriday.webblogg.se
Postat av: annelie berg

KRAM till dej och hoppas att det blir bättre snart. Huvudvärk är hemskt verkligen.. Kramar!

Svar: Jag hoppas absolut att det kommer bli bättre, det känns redan bättre (: Tack för omtanken, Kramar
sannas rum

2012-09-30 @ 12:58:03
URL: http://recently.se
Postat av: Anonym

Usch vad jobbigt! Jag känner igen mig lite från en period i våras när det var otroligt mycket plugg. Försök tänka på att det inte direkt är någon som dör om något går snett(din hälsa går före det allra mesta), gör sånt du tycker är kul och försök se fram emot roliga saker :) Hoppas du mår bättre snart!

2012-09-30 @ 16:13:56
Postat av: Anna madeinjapan.nu

Åh, fina du. Krya på dig!

Svar: Tack fina Anna (:
sannas rum

2012-10-05 @ 16:47:30
URL: http://madeinjapan.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0