mascaror




Hela sminkvärlden är ett sånt stort träsk, tycker jag! Vilket märke? Vilken färg? Vilken prisgrupp? Vilken butik? Det är så himla svårt det där. Oftast är det ju bäst att fråga, men när det kommer till just ögonen tycker jag bara att det handlar om att välja något man helt enkelt tycker om och tycker fungerar bra. Här tänkte jag ge er tre tips i olika prisklasser på mascaror som jag älskar.

L'Oréal Paris Mascara Vol X5 - 115 kr
Denna mascara är min vardagsmascara kan man säga. Det är inte alltid man har råd att lägga ett par hundralappar på en mascara, så när plånboken skriker efter mat så får man satsa på en som ligger i budgetklassen. Då väljer jag alltid denna. Det är en klassisk mascara, som har en bra borste och är lagom kladdig men torkar fort. Den ger ordentligt med volym och den skapar också nattsvarta, fina ögonfransar.

Lancôme Hypnôse Mascara - ca 29O kr
Lancôme är ett av mina favoritmärken. Det är lite dyrare, och ett tips är att köpa det på taxfreen eller utomlands, där brukar den vara billigare. Ett alternativ är också att köpa via internet. Hur som helst, jag tycker enormt mycket om den här mascaran för att borsten är perfekt. Det finns bara ett minus och det är att jag tycker att det svider lite om man får det i ögonen på grund av att det är parfym i. Hur som helst - det är den mascara jag köper när jag har lite extra, men inte så mycket att jag kan köpa lyxmascaran. Den ger fylliga fransar, och klumpar inte alls.

Chanel Inimitable Intense Mascara - ca 39O kr
Denna mascara från Chanel älskar jag också att använda. Dock skulle jag inte vilja säga att den känns bättre än någon av de andra, utan det beror alltid på hur mycket pengar jag har som väljer vilken mascara jag tar då jag älskar alla dessa tre. Chanels mascara fick jag först ett prov på på NK när jag var där och köpte mitt Black Pearl nagellack. Föll direkt när jag använde den. Den separerar fransarna, ger fyllighet och volym - precis som de andra. Jag älskar verkligen att få ordentligt med volym och det ger denna mascara.

Alla finns att köpa hos Kicks.
Trackback
RSS 2.0