Jag behöver fler byxor

Jag är i stort behov av nya byxor. Köpte ett par underbara från Zara i somras men jag har ju använt dem alldeles för mycket, så de har självklart spruckit. I och med att jag har lår size big, så är ju jag en sån som Kissie hatar - mina lår går ihop när jag går. Och därför slits mina byxor ofta ut. Inte i skrevet, utan liksom på insida lår. Och där spricker de till slut. Inte överdrivet snyggt. Satt och kollade tillbaka i mitt outfits-arkiv och kände att jag behöver verkligen ett par lite grövre svarta byxor {med stretch såklart} och ett par sandfärgade. Jag hade dessa två par från Gina Tricot tidigare {exempel 1, exempel 2}, men så gick jag ner i vikt och mycket på låren försvann tror jag och de blev inte alls fina att ha på sig längre. Så nu behöver jag ett par nya. Problemet är ju lite att jag hatar att beställa byxor på internet, just på grund av mina lår som jag skrev ↑. Dessa som jag har tittat på på H&M's hemsida har dessutom stretch i sig, och då kan jag troligen ha storlek 38, men jag står liksom i valet och kvalet om jag ska ta ett par i 4O också... Kanske ett par i varje, så kan jag ju byta de som inte passar? H&M har ju 25% på en vara fram till 18/3 om man anger koden 9668 i kassan. Funderar på att åka in och prova dem imorgon om de finns i butik, så kan jag bestämma mig och beställa via internet ändå? Eller så köper jag dem i butik i och med att frakten tillkommer och det då bara skiljer 1Okr med rabatten... I don't know. BESLUTSÅNGEST!





199 kr/st på H&M

Kommentarer
Postat av: maria

Hej Sanna, jag provade dessa i butik. Är normalt en 36:a men fick ha 38 i dem. Även om de var stretch så var de väldigt trånga enligt mig. Satsa på en av varje så kan du alltid lämna tillbaka de mindre storlekrna i efterhand. Kram och lycka till!!!

2012-03-16 @ 14:52:21
URL: http://mariasplace.blogg.se/
Postat av: maria

Inte alls meningen att göra dig osäker, men tyckte också att de såg så fina och stretchiga ut på bilden men kände mig plötsligt 10 kg tyngre när jag provade dem i butik. Ibland kan man inte stirra sig blind på storleken. Prova dem i butik så blir de säkert toppen!! kram på dig!

2012-03-16 @ 15:03:08
URL: http://mariasplace.blogg.se/
Postat av: Amanda Matanovic

Ett tips är ju att du tar en storlek mindre .. för jag har exakt dem svart jeansen och jag tog den storleken jag har på jeans och nu är dem väldigt stora på mig .. så ett tips är ju att ta en storlek mindre :}

2012-03-18 @ 19:47:54
URL: http://ammm.blogg.se/
Postat av: Amanda Matanovic

svar: Ja .. det kan ju bli ett problem men du kan ju alltid lämna tillbaka .. :D

2012-03-19 @ 15:53:03
URL: http://ammm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0