Hur ska jag få plats?



Nu har jag provat att testpacka väska nummer ett - kabinväskan. Den får vara högst 23kg och jag måste kunna lyfta den själv. Utöver det får jag också ha en handväska men också en incheckad väska på 23kg. Hur som helst har jag då tryckt ner böcker, hårgrejer, smink (inte flytande), en handväska, kläder och allt möjligt i kabinväskan. Men ändå känns det som att det finns hundra saker kvar som ska få plats i min rosa resväska. Förstår ärligt talat inte riktigt hur det ska gå till, men till ska det. Får väl ta och slänga lite småsaker som ansiktsmasker, dålig ögonskugga från Primark, hårspray och så vidare. Men ändå, kommer det här funka? Jag har liksom slängt halva mitt rum nu, massor med papper, småsaker och skit. Vi får se helt enkelt. Det jobbigaste är nog att jag har fyra par skor (och då har jag ändå slängt tre par) som måste med hem. Jaja, nog tjatat om detta. Får väga kabinväskan och se om jag kan trycka i lite till.

Nya designen kommer upp inom kort! Och i samband med det har jag flyttat alla inlägg som jag har skrivit under min tid i London till en och samma kategori. Det skulle jag ändå göra när jag flyttade hem, och nu börjar jag förbereda mig ordentligt på hemfärd.

Kommentarer
Postat av: ANNE

fråga inte mig, för jag lyckas ALLTID få övervikt. utan undantag. (!) är nog t.ex. den enda som åker ner till thailand med galet mycket övervikt.. haha!

SV: men det är ju egentligen bara bra att framstå som ett energiknippe :D

2011-06-30 @ 12:47:15
URL: http://favs.se/mode
Postat av: Maja

vad trevligt med ny design, nu blir det ju ä nnu roligare att kika in här :)



Och det där med att få med sig alla grejer och att vikten spelar roll, det är ju bara för dumt! haha

2011-06-30 @ 17:06:25
URL: http://majyaa.blogg.se/
Postat av: Pappsen

Men gumman!

Jag kan nog ta hem lite åt dig! Har inget bagage alls men kan tänka mig att lägga till lite för din skull!



Puss puss

2011-06-30 @ 20:06:50
Postat av: Sanne

Sen är det faktiskt hyfsat billigt att skicka grejer med posten från London till svedala. Kan vara värt att kolla det alternativet med ;)

2011-07-01 @ 07:05:07
Postat av: S A N N A S . R U M

Sanne: Nja, det är inte jättebilligt att skicka hem grejer, då är det billigare med en extraväska på planet (: Har kollat på alla möjliga alternativ.

2011-07-01 @ 11:07:49
URL: http://sannasrum.se
Postat av: S A N N A S . R U M

Pappa: Åh, ja, men du får höra av dig! Jag vet ju inte när du kommer eller nånting. Känner mig vuxen som får säga till dig att höra av dig (; haha. RING!

2011-07-01 @ 11:08:40
URL: http://sannasrum.se
Postat av: Sandra

Vet inte om du kollat in denna sida men ett litet tips är http://www.parcelsplease.co.uk/

När jag åkte hem efter min tid som aupair skickade jag hem grejer via dom. Jättesmidigt för dom kom och hämtade kartongen från huset i london och den levererades ända hem till hemmet i sverige, och det blev inte alls särskilt dyrt, tror jag betalade runt 30 pund och då fick jag skicka upp till 30 kg

2011-07-01 @ 22:38:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0