Få din blogg att synas på google - del 1

Nu tänkte jag berätta lite för er som jag fick lära mig på en kurs jag gick i sociala medier. Eller en föreläsning, eller vad man ska kalla det. Så nu ska jag vidarbefodra detta till er! Hihi. Det här handlar om hur du hamnar högt upp på google när någon söker på ett visst ord.





- Din länk bör varit länkad av många andra.
Ju fler personer som länkar dig, desto bättre. Om de personerna som länkar dig i sin tur blir länkade, så är det ännu större chans att du hamnar högt upp bland sökningarna.



Då kan man alltså säga att det är bra om du länkar mycket, för då gör du dina kompisar en tjänst. Och då kanske de börjar länka dig med. Jag länkar alltid mina kompisar i mina inlägg, eller om jag skriver om någon och inte berättar riktigt vem det är, så länkar jag istället - då kan ni bara klicka in där och kolla vem det är. Länkbyten kan också vara en idé.

Trackback
RSS 2.0