Ni Hao

Idag har varit en superdag. Jag och Matte började med en frukost på Starbucks, och sedan begav vi oss till en gata som heter Huaihai Road och där kollade vi en hel del i affärer. Nationell som jag är begav jag mig direkt till H&M. Nej, men jag hade kollat ut lite saker och i och med att jag har haft köpstopp hemma så tänkte jag "jag köper allting i Kina istället". Men icke sa nicke, den koftan jag ville haft fanns inte. Den fanns bara i grått, och jag ville haft i rosa.
Efter en stund på H&M gick vi vidare till Sephora och lite andra butiker, bland annat någon som hette C&A och en annan som hette Me & City.

När vi hade kollat en stund - jag hade inte köpt något, and I'm proud - så tog vi en taxi till Nanjing Road, en stor gata i centrala Shanghai. Där åt vi en snabblunch på Subway, kycklingmacka för min del, och Matte tog någon macka med misslyckade gummiköttbullar på. På Nanjing Road hittade vi bland annat Zara, och där fick jag faktiskt med mig något hem! Kommer ni ihåg den här koftan om jag köpte i Stockholm? En sån, fast en svart fick det bli.



... och i lördags köpte jag ett fint armband på Accessorize på Amsterdams flygplats!
Nu ska vi fortsätta titta på Entourage! Wiho.

 


Kommentarer
Postat av: G A B R I E L L A

svar: ÅÅh, det verkar ju som att du har det superbra älskling. Och ja, I'm so confused. Vi har en hel del att prata om när du kommer hem, förstår dock inte hur jag ska klara mig i två veckor... I LOVE YOU <3

2009-10-26 @ 15:48:43
URL: http://forcornelia.blogg.se/
Postat av: linnea

ååååh, fina saker:) armbandet va superfint!

2009-10-26 @ 17:28:14
URL: http://hannahlinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0