Gissa-vem-bild

Då var vi igång igen.
Det är måndag - det är nya möjligheter, ny vecka och det betyder ju att jag borde börja med något nytt. Men jag tar istället upp något gammalt - nämligen Dagens Photoshoptips.
Jag tänkte bara säga att jag uppskattar jättemycket ifall ni säger till om det är något som ni vill lära er i Photoshop, går bra att kommentera det isåfall. Så får jag lite inspiration!


Idag kör vi i vilket fall på det här:



Det är faktiskt ganska roligt med sådana här tävlingar i bloggar tycker jag! Och därför tänkte jag visa dem som vill ha detta inslag i sina bloggar hur man kan göra:
Öppna din bild, klicka på Filter > Gör till flytande.


Då kommer en ny ruta upp, där ställer du in penselstorlek efter behag, och på samma bild här nedan visar jag vart man trycker om man ångrar sig, det heter "återställ alla":


Till vänster finns ett verktygsfält, där kan du leka lite fritt. Testa dig fram - jag brukar, om jag gör detta, använda mig utav "Snurra medsols", "hopsnörningsverktyget" och "utbuktningsverktyget".



Sådär - bara att leka sig fram, och sedan kan du börja med "Gissa vem!"

Kommentarer
Postat av: emilia

tips gillar vi ! mer sånt :D

2009-05-18 @ 11:07:43
URL: http://emiliaw.devote.se
Postat av: Pontus Larsson

Hej!



Jag skulle vilja lära mig att göra en "splash"

2009-05-20 @ 00:21:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0