On the second day...

Idag har vi klubbat igenom ett stort antal resolutioner, lite häpnad över att resolutionen angående sanktioner (att sanktioner ska sluta användas) gick igenom, med tanke på att alla författarländer inklusive många sponsorer utför sanktioner på andra länder. Jag har i alla fall kommit fram till att jag är glad å demokratins vägnar att det finns vetorätt i FN - annars hade väl alla diktaturer/jobbiga småländer som inte har något bättre för sig gått emot stora demokratier som USA, Storbritannien och Japan bara för att göra det, ingen anledning bara för att, helt enkelt.
Nu känner ni säkert att jag pratar för myckte om saker som ni inte förstår ett dyft av. Men med tanke på att FN-rollspelet är mitt liv för tillfället (jag andas FN, jag äter FN, jag bor med FN, jag läser, pratar och lyssnar på FN) så får ni stå ut. Vi har i vilket fall väldigt roligt, vill jag lova!
Imorgon 14.30 är det över. Är lite ledsen, men samtidigt - åh, vad skönt att kunna prata med alla igen, och slippa agera utefter vad ett land tycker. I detta fall ett land som anser att homosexualitet är en sjukdom, som lider av stora sociala och ekonomiska problem, som är ett u-land...
Och framförallt - slippa gå upp en halvtimme tidigare för att måla sig helt brun i ansiktet, och sedan gå runt i skolan där inte ens mina bästa vänner känner igen mig. Om de mot all förmodan känner igen mig så skrattar de åt mig.

Förhandlingarna börjar igen klockan 08.30 imorgonbitti, och jag hoppas på sakdebatt hela dagen. Vår resolution kommer garanterat inte komma upp, inte heller resolutionen om rehabilitering om f.d. barnsoldater. Om den inte gör det så ska jag ändå hålla mina tal i allmän debatt - så då allihopa; då måste vi yrka på allmän debatt.




Vi håller anförande...

Kommentarer
Postat av: Kajsa

jag vill förtydliga att Cuba INTE utför sanktioner, och vi var författarland :)

2009-03-05 @ 21:11:13
URL: http://kajsamedk.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0