Men va?

Än en gång gör Mc Donald's mig besviken. Kommer ni ihåg, ni som läst min blogg även när jag bloggade på devote, att jag var arg på Donken som hade gjort en grekisk sallad till mig med morötter i? Ja, well, igår gjorde de mig besviken igen! Why? VAD ÄR NATTAXA?! Varför blir det dyrare när man ska äta mitt i natten? Kostar det mer att göra hamburgarna mitt i natten?

Ja, jag måste bara få skaka av mig min vrede av att cheeseburgare helt plötsligt kostar 2 kronor mer klockan två på natten än klockan två på dagen.

Klart att jag fattar att det är OB på natten - men vaddå? Klädbutiker höjer inte priset på kläderna på kvällen/helgen för att de anställda får OB!

Kommentarer
Postat av: Sanne

Sjukt! Det har väl aldrig varit så förut...?

2009-03-15 @ 17:21:17
URL: http://sannelovesjoel.blogg.se/
Postat av: FINA

sjukt!!

2009-03-15 @ 18:49:35
URL: http://www.metrobloggen.se/fina
Postat av: malmberg

Tror jag kan finna främst två skäl:

1) Personalen kostar mer nattetid, OB och därmed högre timlön.

2) De flesta som äter på donken på natten är berusade vilket betyder att de knappast bryr sig om några kronor extra för lite fyllekäk. Alltså ett genialt drag från företaget.

Jag betalar gärna några kronor extra för att donken skall ha öppet klockan 03.00 då jag går hem från krogen :)

2009-03-18 @ 13:06:33
URL: http://www.lufboras.se
Postat av: Janne

håller med malmberg, ett livs levande geni!

2009-03-26 @ 23:33:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0