Du har 2 måsten i livet

Nu hoppas jag verkligen att gubben i korvkioskkön (som vi för övrigt aldrig kom fram i) från igårkväll hittar till min blogg och läser detta!

I livet har du två måsten:
- Välja.
- Dö.

Du måste dö, ingen är odödlig.
Du måste välja, väljer du att leva - så väljer du.

Då kanske vissa (till exempel Linnéa) säger:
- Ah, men jag äter.
Då säger vi (jag och gubben i korvkiosk kön):
- Japp, men det är för att du har valt att äta.

Självklart kan man bli tvingad till saker, men det är oftast för att man har valt något och sedan får lida utav konsekvenserna. Jag kanske blir tvingad att stanna hemma nästa fredag för att jag var full förra fredagen - då valde jag att bli packad förra fredagen och får därmed ta konsekvenserna av mitt val. Så - jag valde!



Kommentarer
Postat av: Cornelia

Där har du jävla rätt Sanna! <3

2009-06-27 @ 16:36:06
URL: http://corriny.blogg.se/
Postat av: linnea

bääääääääääästa gubbisarna!

2009-06-27 @ 19:19:16
Postat av: Felicia

Riktigt sant det du har skrivit!

2009-06-29 @ 19:02:45
URL: http://feliciz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0