Chic lit på Manhattan ♥

Ungefär ett sekel efter alla andra läser jag Bergdorfblondiner, upptäckte att den skrevs för typ fem år sedan. Men jag dömer böcker efter omslaget, och Bergdorfblondiners omslag är riktigt tråkigt - vitt med lite miniatyrbilder av New York på. Lika mycket som den kan vara superbra (vilket den totally är) så kan den vara jätteseg och tråkig. Enligt min bedömning av omslaget alltså.
   Hur som helst så är det här med Manhattan galet kul tycker jag. Gossip-girl-andan helt enkelt, which I love.
   Jag har insett att SATC och The City nog är något för mig, och jag borde börja kolla på det. Det är trots allt sommar och man har tid att titta på tv-serier - när man solar (på PSP:t), när man ska sova (på PSP:t) när det regnar (på datorn/tvn) och sådär kan jag hålla på länge; hitta på gånger då man kan se på serier under sommarlovet. Plus att SATC-shoeboxen hade gjort sig väldigt snygg i min bokhylla, bredvid alla mina rosa böcker!


MEN!
För ett riktigt bra tag sedan, innan denna blogg startades (alltså för mer än 8 månader sedan) läste jag ut den sista Gossip Girl boken med Serena, Blair, Nate och de andra. Nu är det ju The Carlyles som gäller. Om sanningen ska fram så har jag inte vågat läsa dem, då IT-girl (systerböckerna till GG, också skrivna av Cecily von Ziegesar) gjorde mig beyoooond besviken. Jag vet inte om de nya karaktärerna i Gossip Girl kommer att göra mig positivt inställd till böckerna eller tvärtom. Jag brukar alltid vilja avsluta saker när det är som bäst - och om The Carlyles-böckerna inte är lika bra som när Serena och Blair täckte varje sida i Gossip Girl, så kanske jag ser tillbaka på serien med dåliga ögon. Who knows...
Dock börjar jag törsta en hel del på mer chic-lit (GG är visserligen inte chic-lit, jag vet, men jag tycker att det är på god väg att vara det, det handlar ju bara om nåt år liksom), nu när jag har börjat läsa Bergdorfblondiner. Så det blir att gå på jakt på fler sådana böcker när jag har läst ut Plum Sykes underbara bok! (Om jag nu inte tar tag i det här med Carlyles och läser dem)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0