Hjälp någon?

Om sjutton dagar är jag myndig. Vuxen är fel ord. Det är en psykisk "ålder", tycker jag. Alla blir vuxna i olika åldrar. Och så länge jag har min mamma och pappa så kommer jag väl se mig som ett barn. Fram tills jag är 25 i alla fall... Haha.
Hur som helst. Jag blir inte vuxen om 17 dagar, jag blir myndig.
Jag får ta körkort. Och jag är jätteladdad på det. Tänk att all by myself få köra runt. Så härligt. Men samtidigt. Nu börjar ångesten komma lite grann - hur i hela fridens namn ska jag lyckas med det? Jag har aldrig varit rädd för att köra bil - jag har älskat det hela tiden. (Okej, inte när mamma blir jobbig och drar i ratten och rubbar min koncentration)
Jag har haft inställningen... eller vaddå haft? Jag har inställningen att alla andra har klarat det (till och med mormor, liksom) så då måste jag ju klara det!

Och i sommar ska jag åka till Grekland själv. Med Ludwig. Hm, det låter lite skrämmande, ingen vuxen att luta sig mot. Fast juridiskt sett är ju jag vuxen... Fast hur jobbigt/svårt kan det bli när man bor på Sunwing Resort?
Men om jag kommer iväg till Bangladesh då? Syftet med resan är ju att jag ska sammanställa en dokumentärfilm för skolan. Och då måste jag ut på landsbygden... på landsbygden syrar de kvinnor... Jag har inte fördomar! Jag har läst detta i landguiden!

Ja... jag blir vuxen snart... Nej, förlåt, jag blir myndig snart.
Med leg. Men till skillnad från alla andra tonåringar ser inte jag 18 års ålder bara som en dörr som öppnar sig. Jag ser även en del som stänger sig. Till exempel "jag-är-omyndig-så-jag-har-inget-ansvar-dörren".
En dörr som öppnar sig är ju den med jobbmöjligheter. Jag har bra erfarenhet nu, så om 17 dagar ska jag börja söka ordentligt. Ska bli skönt att få jobba igen, och tjäna lite pengar. 1050 räcker ju ingenstans!
Fast när man är 18 har man ju rätt till underhållet.



Tankarna flyger omkring i mitt huvud.  Det blir ingen ordning på dem alls!

Kommentarer
Postat av: Linda

Oh.. 18 år, ja. För mig dröjer det till den 25 November. Jag tycker nog också att det inte är vuxet att fylla 18, men jag tycker att det är en frihet. Man kan göra mer saker.

2009-01-12 @ 22:45:20
URL: http://lindasara.blogg.se/
Postat av: Sofie

Grattis i förskott!

Jag längtar så tills jag fyller 18, gör dock inte det för än i september :(

2009-01-13 @ 07:57:46
URL: http://severinsson.blogg.se/
Postat av: Linn Aronsson

Heeej! Gud vad roligt att du ska till Grekland med din pojkvän! - avundsjuk - jag vill med göra det med Min pojkvän.



Iallafall, jag gissade att du ska skriva ett CV då när du söker jobb. Om du vet hur man gör eller något sådant skulle du kanske göra en inlägg om det eller något. Har verkligen extremt svårt att få ihop något bra :P

pusss.

2009-01-13 @ 19:42:50
URL: http://linnaronsson.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0