Min idébok

Jag älskar att blogga. Det är min hobby. Och oavsett om min blogg blir läst av 20 pers om dagen eller 2000 personer om dagen så är det vad jag tycker om att göra. Jag bryr mig inte så mycket om hur det går - bara jag får göra det och får lite respons i alla fall. Och jag vet att det finns bloggare där ute som läser min blogg ganska ofta. Och ibland får jag frågor om hur jag kan blogga om allt, hur kommer jag på det osv. Så om ni är ute efter att kunna blogga om allt och inget så tänkte jag berätta om mitt knep. Här har ni det:




Bortse från nagellacket.

Denna bok följer med mig överallt. Den har sin givna plats i min väska och den får följa med mig dit jag åker, går, är.. Ni fattar. I denna bok skriver jag ner mina idéer. För att få en så varierad blogg med inlägg som alla uppskattar, så försöker jag att skriva ner allt jag någonsin tänker "Detta skulle jag kunna skriva i bloggen!". Ni förstår - jag är jättedålig på att komma ihåg saker. Därför är det jättebra att ha en idébok som jag kallar den. Den är dessutom väldigt fin - rosa, med guldkantade sidor och allt!

Så mitt tips är att skriva ner saker, som du kan tänka dig att blogga om. På så sätt har du alltid något att skriva om, och behöver inte pressa fram inlägg.
Trackback
RSS 2.0