How to layout - Keira Knightley



Hur har jag gjort denna bild?

För det första är den blendad, vilket du kan läsa om här.
Men jag tar det med färgen i detta tips. Det är faktiskt väldigt lätt detta.

Först öppnar du din bild. Gör ett nytt lager, genom att trycka på Ctrl+Shift+N.
Välj sedan övertoningsverktyget, och välj till exempel Pasteller.



Dra sedan övertoningen över bilden. Se till så att det är på det tomma lagret du gör detta.



Sätt sedan blandningen på något du tycker är snyggt (bara att bläddra igenom och se vad du tycker ser bäst ut). Jag valde raster på denna bild.



Om du tycker att det färgen på bilden syns igenom kan du välja att göra bilden, alltså bakgrundslagret, svartvitt. Det gör du genom att trycka på Ctrl+Shift+T. Då ser min bild ut såhär:


Kommentarer
Postat av: Sahra

Försöker göra något liknande i elements, men förstår inte hur jag ska 'dra övertoningen över bilden'

Svar: Jag kan tyvärr inte elements, så du får nog googla det :)
sannas rum

2013-01-23 @ 15:11:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0