Vattenstämplar

Jag tycker att det är viktigt att man skriver sitt namn på sina bilder, av två anledningar:
a) dina läsare vet att det är du som har tagit bilden, och behöver inte tänka på ifall du kanske har tagit den från en annan blogg.
b) ingen kan kopiera dina bilder och säga att de har tagit dem.

Så - idag ska ni få lite tips om hur man gör snygga vattenstämplar.
OBS! Jag har sett att en del av mina läsare gör så som jag gör - typ exakt likadant. Jag tycker inte riktigt att det är okej, jag blir ganska besviken över att ni inte har någon egen fantasi, och att ni är så fräcka att ni kopierar hur jag gör. Jag lägger ner tid på mina bilder, och har utvecklat min vattenstämpel själv!

Såhär gör jag (men snälla, gör inte exakt likadant, utan använd egen fantasi):
Jag skriver mina textlager - mitt namn, min bloggadress och ett ©.
Sedan ställer jag in alla textlagrena på blandningen Mjukt ljus. Copyrighttecknet gör jag mer genomskinligt än de andra, för det tycker jag blir snyggare!
Ja, det är så jag gör. Men som sagt; tredje gången gilt - snälla, snälla, snälla gör inte exakt likadant, jag uppskattar det inte alls.


Kommentarer
Postat av: Fina

bra tips! jag gör också en "stämpel" på mina bilder :)

2009-02-05 @ 14:59:45
URL: http://www.metrobloggen.se/fina
Postat av: Sandra Tjulin svarar.

Ja visst är den :)

2009-02-05 @ 15:23:19
URL: http://sandratjulins.blogg.se/
Postat av: sarah

åh perfekt :) har undrat hur du gör (; thanks ! då har jag ngt att sitta och pyssla med img , jag är sjuk :(

allt bra med diig :)?

2009-02-05 @ 21:44:58
URL: http://ssommar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0