Silvertext

Lite inspiration fick jag allt...

Ni ska få veta hur jag gör silvertext.


Börja med att öppna ett nytt dokument (Ctrl+N). Vit bakgrund. Gör ett textlager (T) och skriv vad du vill. Tänk på att inte använda ett för smalt typsnitt. Då blir det inte bra. Tryck på det lilla f:et nere i hörnet på lagerpaletten och tryck på Avfasning och Relief.



Ställ in inställningarna såhär:
(Om du har ett väldigt stort lager/väldigt litet lager så kan "storlek" behöva ändras, bli högre eller lägre)



Sedan trycker du på den lilla cirkeln i lagerpalettens nedre kant, som är hälften svart och häften vit. Tryck på "Kurvor".



Kurvan ska se ut ungefär som den nedan:



Klicka sedan i kedjan i textlagret, och tryck sedan på Ctrl+E, så att det blir ett lager utav texten och Kurvorna.



Jag tycker alltid att det ser bättre ut när jag gör en ramlinje runt. Jag brukar göra en i väldigt ljus grå, och kanske 1-3 pixlar. Oftast bara en px. (ramlinje gör du genom att klicka på det lilla f:et i lagerpalettens nederkant och trycka på ramlinje).


Imorgon får ni veta hur man gör den guldig!





Kommentarer
Postat av: ebba

Snälla kan du göra en vedeo på den här, det funkar inte när jag gör!

2011-05-20 @ 20:05:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0