make 'em beautiful

Idag ska ni få lite skönhetstips av mig, för jag ska ut ikväll.
Ja, först hade jag tänkt länka till ett gammalt inlägg som handlar om mitt smink, men det funkar ju inte. Så jag tänkte bara ta om det lite snabbt:



Bilderna är klickbara.
Bild 1. Bas
1. Moisturizer från Nivea
2. Foundation från Max Factor (använder just nu Dior Forever)
3. Isa Dora Puder
4. H&M Bronzing Powder
Bild 2. Tillägg
1. Blush från Make Up Store
2. Mascara från Lancôme
3. Kajalpenna (ovanpå ögonlocket) från Lancôme
4. Läppglans från Victorias Secret
Bild 3. Party
1. Ögonskugga från Isa Dora
2. Vit kajalpenna
3. Glitter Bamboostick från Lancôme
4. Ögonskugga från Sivanna
5. Ögonskugga från H&M

Tips:
- Jag älskar att sminka mig, och därför brukar det inte vara så stor skillnad på min vardagssminkning och på min partysminkning. Därför försöker jag lägga mycket fokus på mina ögon när jag ska på fest eller så. Det blir trots allt en stor skillnad. Jag brukar använda ganska ljusa toner in mot ögonvrån och sedan mörkare ut mot tinningen. På så sätt ser ögat större ut.
- Jag plockar alltid ögonbrynen innan jag ska ut, för det känns så mycket finare. Jag tycker hela sminkningsresultatet blir misslyckat med oplockade ögonbryn (på mig själv, det är ju jag som ser mig själv, hur det blir på andra vet jag inte).
- Jag praktiskt taget äter läppglans till frukost, lunch och middag, och tar gärna mellanmål. Jag använder jättemycket läppglans, så på den fronten brukar det inte bli speciellt annorlunda! Men för den som inte gör det, så är ju läppglans ett sätt att fokusera på läpparna. Då kan man hoppa över att lägga på för mycket på ögonen. Antingen eller tycker jag. Fast nu är det ju så att jag har alltid läppglans i vanliga fall, så då kan jag inte fokusera på det när jag går på fest, utan kör på ögonen!
- Jag försöker även lägga mycket fokus på håret. Kanske lockar jag det, eller gör en hög lugg eller lite mer 50-/60-tal med högt hår på hjässan á la Penny. Det brukar inte bli sådär lyckat för mig, men jag försöker i alla fall. Haha.


Penny/Amanda Bynes i Hairspray.
Jag kör dock inte på luggen...

- Innan en fest brukar jag försöka ta hand om mig (det beror på att jag inte går på fest så ofta, så det blir speciellt varje gång). Jag lägger ofta en ansiktsmask kvällen före, och jag börjar alltid i tid så att jag blir nöjd med mitt utseende.
- Att välja kläder är alltid svårt. Och jag tror inte ens att jag kan ge några tips här. För det är alltid... knäppt! Men jag älskar att klä upp mig, så jag vill alltid vara fin.
- Smycken kan vara jobbiga när man ska dansa och ha roligt, så man kanske inte ska överdriva på den fronten, och samma sak gäller skorna:
- Skor brukar jag inte ha inne hos andra människor, för jag vet själv vilka problem ett par svarta klackar kan göra med ett parkettgolv. Haha. Så för mig spelar det inte så stor roll med skor. Om det är låga eller höga menar jag. Men ett par Converse till en i övrigt jättefin klädsel som man har lagt ner mycket tid på... hmm, nej tack! Men man ska tänka på att man ska kunna ta sig till och från festen, och om det är tillåtet att ha på sig skorna inomhus ska du även kunna dansa i dem.
- Naglarna! Jag målar alltid mina naglar i någon matchande färg när jag ska på fest. Det är alltid roligt.



Det ska vara roligt att göra sig fin!
Och vilken klänning ska jag ha på mig?!




Trackback
RSS 2.0