Ett kärt återseende?



Jag tänkte att jag skulle spinna vidare på mina design- och bloggskolor som jag hade för ett par år sedan. De var uppskattade, vad jag minns. Jag skrev om saker man skulle tänka på om man ville ha en blogg som var i en viss kategori, till exempel en fotoblogg; rent designmässiga saker som man bör tänka på helt enkelt. I min bloggskola hade jag bland annat tre guider om hur man får sin blogg att hamna högre upp på Google. Nu har jag dock mer kött på benen på just den biten (SEO), så jag tänkte att jag skulle göra nya, bättre tips om hur man förbättrar sin blogg med ett par enkla steg. Vissa delar kommer krävas mer tid av dig som bloggare, andra är superlätta saker och vissa behöver man bara lägga på minnet. Som sagt läser jag till Webbutvecklare så det kommer bli en del tips kring hur man gör sin sida så användarvänlig som möjligt, hur man skapar länkbyggen för att öka trafik till sidan, hur man integrerar med sociala medier (Facebook, Twitter, Instagram etc.) på bästa sätt, hur man gör sidan mer tillgänglig och helt enkelt do's & don'ts, som jag lärt mig via bloggandet i sig, under den korta tid jag har utbildat mig hittills (lär ju bli massor av tips under min studietid) och via det jag jobbar på med nu - SEO, sökmotoroptimering. Jag kommer göra på olika sätt för att förmedla mina kunskaper; texter, bilder & videos etc. Jag ska sedan köra på varje fredag (jag är ändå ledig de flesta fredagar) vid middagstid så kommer det komma tips till er. Jag lovar att detta får ni inte missa!

Ikväll kommer mitt första tips, och jag är himla exalterad.

Kommentarer
Postat av: Klara

SÅ BRA!!:] Kan behövas känner jag!

Svar: Vad kul, då får du se till att kolla in senare ;) Sedan kommer det varje fredag :D
sannas rum

2013-09-20 @ 14:06:16
URL: http://marklundklara.blogg.se
Postat av: Madeleine

Låter som en superbra idé!

2013-09-20 @ 14:06:58
Postat av: Caroline S

Så himla kul, detta behövs verkligen, kan jag känna! Ska definitivt kolla in senare!

2013-09-20 @ 14:17:36
Postat av: Myrsloken

Ser fram emot det (:

2013-09-20 @ 14:18:33
Postat av: sabinadeciree.com

Jag ser verkligen fram emot det!! :)

Svar: Åh vad kul :) Jag känner lite press, men bara positiv sådan ;P hihi
sannas rum

2013-09-20 @ 15:53:15
URL: http://sabinadeciree.com/
Postat av: B R O W N S U G A R

Wihuuu skoj! Du är så duktig :D

Svar: Åh tack sötan, vad gullig du är!
sannas rum

2013-09-20 @ 16:00:57
URL: http://www.brownsugar.blogg.se
Postat av: Linda Jungarå

Jättebra! Behöver tips! Just nu står jag helt still känner jag. Inte för att jag är desperat efter fler läsare, men några fler för att boosta motivationen hade inte varit fel!
Du är så duktig!

Svar: Åh finns det något speciellt du skulle vilja ha i bloggskolan? Jag har skrivit inlägg för flera veckor framöver, så möjligt att det kommer oftare än bara fredagar ;P haha. har så mycket idéer och kreativitet :) Så tips tas gladeligen emot!
sannas rum

2013-09-20 @ 16:04:28
URL: http://www.jfotografi.se
Postat av: Josefine Anerland

SV: Jag förstår absolut vad du menar, och jag hoppas verkligen inte att du tog illa upp. Menade inget illa! Menade bara att min lärare förklarade det för några veckor sedan osv. Men det är helt sant det du säger, på alla sätt och vis!

Jag är dock nöjd, så det är väl skönt för min del! Dock har jag hört väldigt många som är missnöjda, så jag tillhör väl den lilla klump som gillar den nya. Dock gillar jag inte alls det vita bakom sms:en osv, just för att det kommer bli besvärligt med ljusstyrka och ljus i allmänhet. Men i övrigt gillar jag mycket av det, gjorde det dock inte när jag såg dem första bilderna på iOS 7, men när jag sett dem några gånger och nu när jag uppdaterat så gillar jag den i allmänt!

Och i åter igen, hoppas verkligen inte du tog illa upp. Menade verkligen ingenting illa!
Har följt och fått hjälp av din blogg i många lägen!

Svar: Nejnej, jag tar absolut inte illa upp :) Nej precis, sms:en är det värsta; det ser sämst ut av allt skulle jag säga. Jag hade velat ha något mer, nu ser det ju (som jag hela tiden säger) ut som en pappersprototyp. Jag tror att jag kommer vänja mig, det gör man alltid, men just för tillfället är jag bara inte imponerad, men jag använder det. Det är bättre än det förra, jag vill absolut inte ha tillbaka det gamla. Jag älskar uppdateringar av alla dess slag och försöker se allt sådant så positivt som möjligt, men just det här tycker jag är rätt pinsamt just på grund av att det inte känns som Apple - tidigare har de alltid lagt en extra tanke vid allt. Nu när Steve Jobs inte finns med i bilden längre så känns det mesta inte genomtänkt. Med Mac etc tycker jag alltid att man känner en "aha-känsla" i positiv bemärkelse, och man har lätt att hitta till saker och ting. Med iOS 7 tycker jag det blir en negativ aha-upplevelse för att man tvingas leta så hysteriskt länge innan man hittar det man söker. Och som sagt, tråkigt att de inte kunde skapa något lite mer originellt, även om jag också inser att kopiering är oundvikligt, och just i telefonvärlden verkar det vara en grej, hahaa.
sannas rum

2013-09-20 @ 17:09:07
URL: http://josefineanerland.blogg.se/
Postat av: Linda Jungarå

Jadu.. får suga på den ;)

2013-09-20 @ 18:51:52
URL: http://www.jfotografi.se
Postat av: Hanna Karlsson

Vad kul med tips!

Svar: Hoppas att det ska uppskattas och ge lite inspiration, även om det är väldigt mycket UX-design jag kommer förmedla :)
sannas rum

2013-09-20 @ 19:55:00
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Annie Johansson

hoppas du får en riktigt bra helg finis!

2013-09-20 @ 20:09:02
URL: http://www.anniejohansson.blogg.se
Postat av: Ditte

Jag förstår rent teoretiskt vad du menar, men är så tacksam för att du hjälper mig.
Inser mina begränsningar!

Svar: Såklart man har begränsningar, viktigt bara att man har ambitioner också :)
sannas rum

2013-09-20 @ 22:40:52
URL: http://akker.blogg.se
Postat av: Amanda

Jätteintressant och superkul! Kram!

2013-09-21 @ 23:36:26
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se
Postat av: Anonym

Grymt! = ) *tummen upp*

2013-09-22 @ 05:33:47
Postat av: Jessica Högberg

Men så roligt... och gulligt!! =)

Svar: Vi får hoppas att ni läsare uppskattar det ;D
sannas rum

2013-09-22 @ 09:23:42
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Postat av: JOSEFINE ANDERSSON

Jävlar, bra blogg du värkar ha!

sv: Det tycker jag heeelt klart att du ska göra :D
PUSS

Svar: Tack så hemskt mycket :) ❤
sannas rum

2013-09-25 @ 16:07:50
URL: http://josefineandersson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0