Då åker vi!

Ikväll är det dags; vi drar oss mot London - min gamla hemstad under 2O1O/2O11. Det ska bli såå mysigt. Denna gång tänker jag dock inte fokusera på shopping. Det kommer bli lite shopping, men inga större mängder. Jag njuter hellre av min vistelse i denna fantastiska stad; äter god mat och dricker goda drinkar istället för att köpa massor av obetydliga saker som jag egentligen inte behöver. Som jag skrev i inlägget om att vara lyckligt lottad - det handlar inte om att köpa massa saker, det handlar om att leva och njuta av att man har det bra.

Vi har bokat hotell i sydväst, runt Kensington vilket känns jättebra. Bara att det kommer vara lite småjobbigt att ta oss från Stansted under natten. Vi får åka till Victoria och ta en taxi till hotellet därifrån. Vi hade dock väldigt tur, vi bokade i onsdags, men fick ändå ett väldigt bra hotell, med inte mindre än 4 stjärnor. Nu har jag bott ett antal gånger på hotell i London, och kan säga att standarden är rådålig, man bör ha minst 4 stjärnor för att det ska vara en "wow-känsla". Vi bodde på trestjärnigt i Notting Hill 2O11 vilket var kaos, fruktansvärt vidrigt. Det kändes loppätet och äckligt bara. Detta ska dock vara himla fint och ett så kallat designerhotell. Chiswick Rooms heter hotellet och vi betalade drygt 5OO kronor per person och natt. Det är bra med tanke på läget och hur bra det verkar vara. Det har fått 8/1O av de som bott där och jag hoppas innerligt att vi blir nöjda. Å andra sidan ska man ju inte spendera helgen där, utan i London. Åh, det ska bli såå kul!



bilder från Chiswick Rooms


Imorgon ska jag till Golders Green och hälsa på min gamla aupair-familj. Ska bli jättemysigt. Vi har gratis wi-fi på hotellet men kan inte garantera blogguppdateringar. Däremot får ni gärna följa min Instagram - sannasrum där jag säkert kommer lägga upp lite bilder!

Kommentarer
Postat av: Denise

Ha det så mysigt :D

Svar: Tack så hemskt mycket, vi hade en toppenresa!
sannas rum

2013-09-27 @ 17:22:01
URL: http://autaini.se
Postat av: Johanna

Hoppas ni får en jättebra resa! :)

Svar: Åh, det fick vi sannerligen :)
sannas rum

2013-09-30 @ 07:55:03
URL: http://legenwaitforitdary.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0