Typsnittstipset - Sans Seriffer



Sans Serif är min favoritkategori av typsnitt, så här får ni mina absoluta favoriter. Bebas och Old Sans Black är de två typsnitt som jag använder i min blogg till rubriker och i headern. Nackdelen med Bebas är att den inte har ÅÄÖ. Hade vart överlycklig om så var fallet, men icke sa nicke. GoBold är dock väldigt lik Bebas, så kanske att jag använder den istället då den - fantastiskt nog - innehåller våra skandinaviska bokstäver också. Jag tycker också om de tunna typsnitten som Caviar Dreams. Alla dessa ska finnas på Dafont & Google Webfonts Vilket av dessa typsnitt gillar du mest?

Behöver du hjälp med dina typsnitt?
Installera nytt typsnitt på en PC
Installera nytt typsnitt på en Mac

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Bondolou peek gillade jag =) Tack för tipset!

Svar: No worries :) VI kanske ska använda den till din nya design då? (;
sannas rum

2013-10-18 @ 17:32:19
URL: http://charlottethoren.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Sv: hehe ja kanske :) Jag har faktiskt börjat spånat lite på hur jag skulle vilja ha det :) Jag kan ses redan nästa helg om vädret tillåter! Om du kan då vill säga, tänkte att jag säger det iaf så vet du.

Svar: Heej, förlåt att jag inte svarat. Jag kan söndag isf om vädret är bra, kan du det? :)
sannas rum

2013-10-20 @ 18:10:31
URL: http://charlottethoren.blogg.se/
Postat av: Webbyrå

Hej, Jag bruka kolla på din blogg, den är jätte snygg, stilren, professionell.

Svar: Tack så hemskt mycket :)
sannas rum

2013-10-23 @ 20:38:59
URL: http://www.webbyra.st/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0