Tack!



Vill bara säga tack för all uppskattning jag får via bloggen; på bloglovin', på mail, i kommentarer, på Facebook - överallt helt enkelt!
Och ett stort tack för att ni satt mig på topplistan för populära inlägg med hela tre stycken (!) på bloglovin' i kategorin Design!

Just nu är jag dock på sjukt dåligt humör då en riktigt otrevlig och bortskämd människa försökte få mig att betala tillbaka pengar hon betalt för en design som jag är 85% klar med. Rushade klart den (hon har för övrigt inte svarat på mail på ca 1,5 månader, och har mage att komma nu och inte ens be om ursäkt för att jag lagt ner åtskilliga timmar på designen... Why do these things always happen to me?) och har levererat den nu - ingen ångerrätt enligt distansavtalslagen, och speciellt inte om man är otrevlig och otacksam!

Kommentarer
Postat av: johanna

Men guud vilken konstig människa ;o förstår att du blir arg!

Svar: Jag känner mig som en dålig människa när jag säger ifrån, men jag har lagt ner mer än 1O timmar på designen för att hon var riktigt jobbig och ändrade sig stup i kvarten. Det kändes inte rättvist, och när hon då börjar bete sig nonchalant och respektlöst så är inte jag den som tänker bli utnyttjad!
sannas rum

2013-10-24 @ 21:53:03
URL: http://nannna.se/
Postat av: Johanna

Du är absolut ingen dålig människa för att du säger ifrån. Den där bruden är en dålig människa som beter sig sådär mot dig!

Svar: tack för ditt stöd, jag behöver höra sådant ibland :)
sannas rum

2013-10-24 @ 23:57:18
URL: http://nannna.se/
Postat av: Madelene

Åh, känner att jag också måste få kommentera och få säga det med egna ord: Du är grym Sanna och dina design-/bloggtips är guld värda! Mycket (snarare det mesta) jag kan i dag har jag lärt mig genom din(a) bloggar och jag måste få säga TACK för att du lägger ner så pass mycket tid på detta! Även om det var bloggdesigntipsen som från början lockade hit mig, gillar jag blandningen på innehållet här. Jag uppskattade verkligen boktipsen du gav förra veckan och kan för övrigt hålla med om att Martina Haags krönikesamlingar är bättre än hennes romaner! :)

Hoppas allt inte lät alldeles för cheesy för jag menar det jag skriver. :) Du verkar vara en härlig person med båda fötterna på jorden och jag hoppas att du aldrig slutar hålla på med det du älskar! :) Och fortsätt att stå på dig ang. alla idioter här i bloggosfären!! Usch, blir irriterad själv bara jag läser om hur de "behandlar" dig... Ta ingen skit och stå på dig! Kram!

Svar: Gulledig Madelene, vilken stjärna du är! Jag är verkligen glad att jag kan bidra till att folk blir bättre på både det ena och det andra inom InterNETTET ;P haha. Ja, jag har släppt det nu faktiskt, gick med ångest i ett par dagar, men efter att ha ältat det (var rädd att hon planerade nån typ av fruktansvärd hämnd mot mig, paranoid som jag är!) hos både mamma, sambon, kompisar och syskon så släppte jag det :) Ska gå vidare nu, hihi!
sannas rum

2013-10-24 @ 23:58:53
URL: http://msterner.webblogg.se
Postat av: Liie

Vad kul det med bloglovin! Vad är det som gör att man kan hamna där? Jag använder mig inte av bloglovin för att följa bloggar, men ibland när jag kommer på det så lägger jag till de jag gillar för att de ska få en till på statistiken, så nu har du fått en till prenumerant :)

Förstår att det är frustrerande med människor som ändrar sig och bryter avtal... Jag tycker det ska bli spännande att se om det blir någon skillnad sen när ditt företag är klart, för du ska väl fortsätta med att designa då genom företaget? Undra om folk tar det mer seriöst då liksom. Jag slutade med bloggdesign för jag blev galen på människor, som snodde, som ångrade sig, som struntade i att höra av sig när man var klar osv, beundrar dig verkligen för att du står ut :)

Svar: Att folk gillar dina inlägg och att du ligger på topplistan för följare. Jag har tidigare tyckt att jag bara vill ha bloggare/läsare som verkligen vill läsa min blogg som följer med på bloglovin, men insåg hur värdefullt det var att ha många följare där så jag började göra lite bloglovin-byten. Sedan jag började med det har jag ökat med ca 3O följare som jag INTE gjort byte med, och ca 15 personer som jag har gjort byte med för att jag har klättrat på både topplistan och haft många inlägg som flera har gillat. Därför försöker jag alltid boosta andras bloggar genom att både följa dem och gilla typ alla inlägg de skriver :)
Ja, jag blir också galen av människor, men jag har insett att jag generellt HATAR människor, människor är dumma och människor är giriga och egoistiska. Jag blir ARG på att vi är människor, att jag är människa och allt därtill. Så på något sätt så försöker jag bara slå ifrån mig det när jag fått avreagera mig (oftast genom att älta det ett par timmar för min stackars sambo) och sedan börjar jag googla runt på nöjda, glada och trevliga kunder och tänka på hur mycket jag fått ut av att göra deras designer :) Jag känner att jag utvecklas när jag gör designer åt andra, jag får ett bra kundtänk osv. Så jag vill fortsätta göra det trots att jag får ryck på vissa ibland. Just nu väger det som är BRA upp det som är DÅLIGT. :) KRAM
sannas rum

2013-10-25 @ 00:31:40
URL: http://heyli.blogg.se/
Postat av: Jessica Högberg

Ha ha, varför tror folk att dom ska komma någonstans med att vara otrevliga?? Fattar inte...
Önskar dej en toppen helg!!

Svar: Ja, jag är verkligen en sådan person som bara ballar ur när folk är otrevliga och otacksamma, av ren princip (vare sig det är rätt eller fel) så vägrar jag hjälpa dem därefter. Jag är sällan otrevlig själv, så jag blir vansinnig ;P
sannas rum

2013-10-25 @ 10:01:48
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Postat av: Charlotte Andersson

Usch vad tråkigt, tyvärr finns det många människor där ute som varken har sunt förnuft eller respekt för andra. Stå på dig, jag förstår hur det måste kännas att bli behandlad så! Du har en riktigt bra blogg Sanna, keep up the good work :D

Svar: Ja tyvärr gör det ju det. Det gäller främst folk som är födda efter -95 känns det som dock (inte alla såklart, men många), som inte förstår eller vill/försöker förstå vad andra människor gör för dem. Och sedan är de mästare på att skylla ifrån sig!
sannas rum

2013-10-25 @ 10:18:29
URL: http://lottebloggar.blogg.se/
Postat av: aina [fotoblogg]

sv; Tusen tack för att du sa till! usch vad irriterande att hon stulit mina bilder :/

Svar: Den tjejen har hållit på så i flera år, för några år sen tog Jon mina grejer... :(
sannas rum

2013-10-25 @ 12:36:19
URL: http://ainaphoto.blogg.se
Postat av: Ditte

Bra att du ryter till! En del personer tror att de är så betydelsefulla att de kan göra hur som helst och bete sig som om de var världens mittpunkt. Heja Sanna! Och hoppas du nte betalar tillbaka en krona. Snarare skulle personen i fråga debiteras dubbelt.
Kram!

Svar: Ja, jag har börjat ta fram en bättre avtalsplan och grund för hur mina avtal kommer se ut osv. Mitt företag är på gång, och det sista för det ska göras nästa fredag då jag ska åka hem till en ekonom med min mamma som ska hjälpa mig med det sista. Vill att allt ska bli så bra som möjligt. Vi ska också kolla på att ta fram ett juridiskt avtal så att allt blir top notch ;P
sannas rum

2013-10-25 @ 19:57:45
URL: http://akker.blogg.se
Postat av: Charlotte

Man kommer alltid att stöta på sådana människor. Dem har ingen förståelse för arbetet du lägger. Det är ju "bara" en design. Du är GRYM Sanna! Stå på dig <3

Svar: Tyvärr kommer man ju det :(
sannas rum

2013-10-26 @ 13:50:45
URL: http://charlottethoren.blogg.se/
Postat av: Liie

Det kanske är dags att börja använda bloglovin! Om jag gillar ett av dina inlägg, ser du att just jag gjort det eller är det bara en siffra?

Bloglovinbyten har jag aldrig gillat, tycker det i de flesta fall är lite som att lura folk att tro att man har fler läsare än man egentligen har, och ofta försöker bloggare dra nytta av det i form av att skaffa sponsorer, som sen inte får ut vad de kan förvänta sig av någon med det antalet "läsare". Själv ser jag många som försöker lura mig som företagare, som har flera hundra följare och påstår att de har flera hundra läsare också, men jag är alltid noga med att kolla upp offentlig statistik som alltsom oftast går att hitta, och jag blir så irriterad när jag märker att de flesta ljuger, och ofta ganska kraftigt. Så jag är inte något stort fan av dessa byten, MEN, det finns såklart undantag och jag kan tänka mig att du är ett av dem. Du har ändå en bra blogg, och det du säger här om att antalet ökade mycket av att byta bara lite, det bekräftar ju att du har en blogg som faktiskt vill läsas av många, och kan då komma undan med att göra ett par byten eftersom du gör det snyggt :)

Ja det är väl bara att försöka slå av sig, är det något man tycker om att göra så ska man ju fortsätta. Jag är inte heller helt skonad från korkade människor heller när jag erbjuder postförskott, det är några per år som låter bli att hämta ut sina personligt gjorda smycken som inte kan säljas till någon annan, och vägrar svara när man kontaktar dem. Bortkastad tid och massa bortkastade pengar.

Svar: Jag är helt med på hur du resonerar Liie, absolut. Jag var helt emot bloglovin'-byten för bara ett par månader sedan. Men jag stod och stampade, inget hände. Jag insåg hur lätt det var att hamna på populära-inlägg-listan (sett på de andra alltså) och såg att jag ändå låg på en god tredjeplats på topplistan för Design (det är där jag har placerat min blogg). Jag började fundera på hur värt det skulle vara med ett byte och jag började följa lite nya människor själv för att få lite inspiration. Jag tänkte också att för de som VERKLIGEN gillar min blogg och uppskattar den kan jag också gengälda tjänsten och följa dem tillbaka, det gör ju inte mig ngt och ibland kan det vara roligt att se hur det går för dem som följer mig när det kommer till bloggdesign. Det här må låta narcissistiskt men jag anser att jag har en blogg som har något att erbjuda då jag tipsar om så mkt och det har varit uppskattat, så därför har jag det självförtroendet när det kommer till min blogg att "Det är klart att folk vill följa mig!", jag tror på mig själv och min "produkt" vilket är min blogg. Jag har sammanlagt gjort 15 byten på 2 månader, och under den tiden har mitt följarantal ändrats från 58O till 654, vilket är en enorm ökning. Jag har dessutom i och med detta lättare skapat mig "kontakter" eller vad man ska säga, jag har fler som jag själv följer, även om jag kanske inte hade fastnat för bloggen om jag bara gått in en snabbis. Nu ger jag dem en chans, och jag har någon som kommenterar hos mig och jag kommenterar såklart tillbaka! Så allt det här har gett mig mer självförtroende och jag tror mer på att jag och min blogg faktiskt kan komma någonstans. Även mina designbeställningar har rasat in, mina gratisdesigner och ikoner har spridits... Ja du förstår. Och för att komma till de här med att gilla inlägg på bloglovin' - om du har en användare på Bloglovin' så kan jag se att du har gillat. Men har du inte en användare så kan jag inte se det :) Då ser jag bara att "1 person har gillat ditt inlägg" typ. Men jag har fått många "bra" byten med tjejer som faktiskt VILL läsa min blogg, men de ville bara att jag skulle ha dem i mitt flöde också, och det fungerar för mig, liksom :) Så jag har 15st byten av 654, och med tanke på hur det har utvecklats sedan jag gjorde bytena så anser jag det vara värt det, och att ha 2% av sina följare som byten, det ser jag inte som att luras, om du förstår :)
sannas rum

2013-10-29 @ 03:33:27
URL: http://heyli.blogg.se/
Postat av: Liie

Du gör helt rätt i att tro på dig själv, det här ÄR en bra blogg! Jag tycker du har gjort det snyggt och du förtjänar alla nya prenumeranter, så jag tycker inte att det är att luras i det här fallet :)

Svar: Åh gulledig :) tack! Jag tkr du har en himla bra blogg du med, så jag tkr att du ska försöka på alla sätt du kan att sprida/marknadsföra den :)
sannas rum

2013-10-29 @ 15:41:17
URL: http://heyli.blogg.se/
Postat av: Liie

Tack själv snälla :)

2013-11-01 @ 03:25:14
URL: http://heyli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0