Souvenirer



Vår första utlandsresa tillsammans - min och Robertos alltså - var till Bulgarien i somras när vi var en vecka på Burgaskusten. Där bestämde vi oss för att vi i framtiden skulle köpa roliga, men ganska intetsägande souvenirer från de kommande ställena vi kommer att besöka ihop. På så sätt blir det inte ett "jaha, den där har de köpt där, den där har de köpt där", utan vi ska försöka satsa på unika saker som ändå har ett värde för oss och som vi tycker är fina. Därför blev det ingen telefonkiosk, ingen Big Ben i miniatyr eller en dubbeldeckare nu när vi var i London, utan vi valde att köpa dessa två venetianska masker istället. Vi tänkte att någon gång kanske de kan komma till användning om man ska på någon maskerad eller liknande, men de gör sig lika fint i bokhyllan! Jag ska dock ta av diademen från dem och sätta dit sidenband istället.

Vad tycker ni om vår "souveniridé"?

Kommentarer
Postat av: Camilla

Nej, vad fina! Ångrar att jag inte köpte två jättehäftiga i en antikaffär i Alingsås.. Fin pryndad om inte annat :-)

Svar: Ja så tänkte vi med :)
sannas rum

2013-10-04 @ 06:51:35
Postat av: Sandra Nilsson

Sluuuuta så avundsjuk jag blir, samlar på masker! :(

Svar: Åh men då borde du åka till London och gå till Camden Stables Market. De hade massa fina där :) Har du någon bild på din samling?
sannas rum

2013-10-04 @ 08:45:49
URL: http://sandranilssonsfoto.blogg.se/
Postat av: Mikaela - vägen till London

Rolig idé! Och som föregående sa, annars väldigt fin prydnad :) Jag har börjat samla på souvenirer också, tänkte först köra på Starbucksmuggar från varje stad men kom på att det kommer nog bli en himla massa så jag kommer få förvara garderoberna med dem så jag skippade det och bestämde mig för att köpa shotglas från varje stad. Inte för att det är ngt som används ofta men jag tycker det är roligt då det är en bild eller så på staden. Roligt minne iallafall med souvenirer :)

Svar: Ja precis! Jag samlade på Starbucksmuggar innan men insåg att 1. De är inte jättefina, haha 2. Det finns inte i alla städer. Som jag skrev ville vi inte ha något som var en symbol för staden för alla, utan bara för oss (; min mamma brukar göra liknande plus att hon köper en kylskåpsmagnet. Min mormor köper fingerborgar som souvenirer ;p man kan hitta på mycket!! Shotglas hade jag en kompis som samlade på, minns dock inte vem ;p men det är också en bra idé. För mig är det viktigt att det kan passa in i vår lägenhet, att det är "vi". Så att de kan vara framme utan att man känner att de inte passar, typ ;p det är nog det viktigaste för oss :) kul att du ska till London också :D
sannas rum

2013-10-04 @ 12:14:13
URL: http://mikaelaslondon.blogg.se
Postat av: Charlotte

vilken rolig ide! Fina!

2013-10-04 @ 15:23:10
URL: http://charlottethoren.blogg.se/
Postat av: Ditte

Vilken kul idé! Oj, vad jag samlat på ugglor i olika former och storlekar från alla semesterställen. Men nu har jag bar ett 20 tal kvar...Men minnena finns kvar!

Svar: Åh spännande :) Ja, jag vet att minnena finns kvar, men kan vara kul att ha något att binda minnet vid ibland. Jag hoppas på många resor, till alla världens hörn :D
sannas rum

2013-10-04 @ 16:02:48
URL: http://akker.blogg.se
Postat av: Johanna

Vilken rolig idé! Himla fina var dom också! Jag brukar köpa magneter, började för några år sedan och låter dom sitta i ordning på kylskåpet efter när jag besökte stället. Tycker att det är kul att se varje gång jag är i köket, drömma sig tillbaka lite och glädjas åt dom minnen man fått från stället :)

Svar: Åh, ja men så gör min mamma också, men hon gör nästan som vi också, fast att de köper en tavla över den stad vi har varit i (London, New York etc.). också en magnet då :) Jag och min kille gillar dock inte att ha saker på kylen (av någon konstig anledning) så för oss skulle det inte fylla någon funktion, om du förstår hur jag menar? Jag tycker det är bra om man hittar något man tycker om, som man trivs med, det är ju alltid roligt att samla lite souvenirer :)
sannas rum

2013-10-04 @ 16:28:36
URL: http://legenwaitforitdary.devote.se
Postat av: towe

men vilka fina ! Avis!
kram

2013-10-05 @ 23:04:53
URL: http://towem.blogg.se
Postat av: Fashion Blogazine

Superhäftiga!

2013-10-06 @ 16:09:28
URL: http://fashionblogazine.blogg.se/
Postat av: Sara Ekman

Åh vilka fina! :)

2013-10-06 @ 16:18:43
URL: http://aamaziing.blogg.se/
Postat av: Evelina

så fint!!

2013-10-06 @ 18:14:14
URL: http://evelinalav.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0