Arbetshörna



Nu är det snart färdigt; snart är Sannas Rum ett företag. Och då är det också massor som ska fixas, jag behöver en bättre arbetshörna än den vi har nu till att börja med, och det i sig betyder i princip att vi behöver leta ny lägenhet. Men det hör inte hit, utan vad som hör hit är hur jag ska lösa min nya arbetshörna. I samband med ett eget företag kommer givetvis också en massa måsten (som jag dock ser som positiva måsten) och ansvar. Därför vill jag ha 100% koll redan från början.

Jag får hjälp en del med bokföring och så vidare, men har valt att bokföra varje månad då jag inte ville ha en massa momspengar på kontot. Jag vill dock att detta ska bli en riktigt bra start, och då behöver jag verktyg, så väl materiella som psykiska. När det kommer till det materiella har jag varit runt och kollat på stan och då kom jag på att det finns ett företag som har riktigt bra grejer, som jag faktiskt upptäckte när jag bodde i London. Företaget heter Staples och är en renodlad kontorsmaterialsleverantör som säljer till både företag och privatpersoner.

Det jag tänker mig är att jag behöver någon typ av arkivering för att organisera alla papper som lär uppstå, med kvitton, offerter, fakturor och så vidare. När det kommer till organisation och att organisera så är jag väldigt peppad på det, och jag ser verkligen allt detta som ett ypperligt tillfälle att utvecklas som människa. Organisering är ju även anonymt med att hålla koll. Jag använder min telefon som almanacka för tillfället då den även skickar små påminnelser till mig. Dock tror jag att det hade varit bra att ha en vanlig almanacka också, där man kan anteckna saker och ting. Sist men inte mins, skulle jag också behöva en ordentlig stol, då jag (som ni redan vet) har problem med min rygg. Ordentliga kontorsmöbler är givetvis viktigt, just nu så har vi endast något som fungerar som ett substitut för ett riktigt kontor. Jag är nöjd så länge med hur vi ordnat vår arbetshörna, men när jag väl ska börja satsa på mitt företag måste jag ha ordentliga grejer och definitivt ett ordentligt kontor.

Detta är ett sponsrat inlägg.

Kommentarer
Postat av: Julia

så fina arbetshörnor :) hoppas du får iordning på allt snart!

sv: från ikea :D

2013-10-16 @ 16:49:40
URL: http://jjuliees.blogg.se/
Postat av: Linda Jungarå

Sådär ska jag definitivt ha om jag flyttar till hus någon gång ;)

Svar: Jag meeed!
sannas rum

2013-10-16 @ 17:55:09
URL: http://www.jfotografi.se
Postat av: johanna

Jättefint! :)

2013-10-16 @ 19:13:35
URL: http://nannna.se/
Postat av: Nelly

Härligt - låter välplanerat! :)

2013-10-16 @ 20:44:32
URL: http://justanothermortal.blogg.se/
Postat av: Jessica Högberg

Oh, vad ska du starta för företag?? Lycka till!! =)

Svar: Tack :) Det är för att förmedla bloggdesigner/hemsidor, skapa större annonsintäkter, fotografera lite grann, konsultera inom PR, kommunikation, SEO och liknande.
sannas rum

2013-10-16 @ 20:55:20
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Postat av: liborius

åh så mycket fint!

2013-10-16 @ 22:10:46
URL: http://liborius.se
Postat av: Liie

Kul att du ska starta företag! Ett bra ställe att arbeta på är så viktigt, där man både har plats för att organisera ordentligt och hålla ordning, men samtidigt kan stöka ner nåt jävulst och bara lämna det tills man ska fortsätta med projektet :)

Svar: Åh får lite ångest att tänka på stök ;P jag gillar inte det och mår inte alls bra av det. Men jag antar att det är något jag får vänja mig vid ;P haha. Just nu har jag väldigt mycket webbaserade projekt, men antar att det blir mkt med Moodboards etc :)
sannas rum

2013-10-17 @ 01:25:05
URL: http://heyli.blogg.se/
Postat av: Emma

Åh vad roligt att starta företag! Lycka till med allting! :)

Svar: Tack så hemskt mycket :)
sannas rum

2013-10-17 @ 06:43:19
URL: http://momentsofjoy.blogg.se
Postat av: Nicolina Sällberg

Vad kul! Från det man sett i bloggen verkar du vara enormt driven och kreativ, och dessutom ha en väldig talang och fallenhet för formgivning etc., så det kommer säkert bli jättebra!

Svar: Åh tack, vad gullig du är! :)
sannas rum

2013-10-17 @ 22:25:59
URL: http://nicolinasallberg.blogg.se/
Postat av: Liie

Då är du som jag! Jag älskar när det är prydligt och rent och fint runtomkring mig och kan må riktigt kasst om det är stökigt eller för mycket prylar, eller till och med för mycket färger. För min del tror jag det har med att det är så stökigt i min hjärna att jag behöver ha lugn utanför den, liksom. Men jag får leva med att på kontoret är det stökigt ganska ofta, som smyckestillverkare drar man fram rätt mycket grejer även om man bara ska göra ett smycke, och det är inte alltid man orkar plocka undan efter sig när man vet att man ska göra mer dagen efter.

Du kommer säkert inte få lika stökigt om det du jobbar med finns i datorn och om du bara fixar en given plats för de saker du kommer behöva :)

2013-10-23 @ 01:39:18
URL: http://heyli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0