Lilla Vanelle



När jag skrev om Groupon's deal häromveckan där man kunde skänka till Rädda Barnen fick jag mersmak och bestämde mig för att bli fadder . Roberto och jag ansökte om att få bli faddrar till en flicka via Plan Sverige, vart som helst i världen där Plan arbetar och anser att det behövs mest . I torsdags fick vi hem vår folder om vår lilla flicka - Vanelle, fyra år från Kamerun . Vi har läst allt om henne och är praktiskt taget redan kära i henne . Vi vill hjälpa henne, hennes familj och by så mycket vi bara kan . Jag har köpt hem färgpennor och fina papper så att vi ska kunna skicka teckningar och brev till henne . Tyvärr tar det ju lång tid att få svar, och hon är ju bara fyra år - så det blir väl mest söta teckningar till att börja med ! Men det tar vi så gärna emot .

Någon gång hoppas jag att vi ska kunna åka med Plan till Kamerun och hälsa på Vanelle och hennes familj . Det känns så bra att kunna hjälpa till . Att få vara med och hjälpa denna familj och Vanelle att få en bättre vardag, kanske kommer hon se fram emot att höra från oss, kanske komma hon fantisera och drömma om oss så som vi funderar på hur det ser ut där hon bor, vad hon gör på dagarna och vad hon tycker om att leka med .

Jag rekommenderar er verkligen att bli faddrar . Det svider inte det minsta i plånboken . Jag inser att jag drar hellre in på en latte innan jobbet, att äta ute en lunch eller att gå på bio en gång i månaden än att Inte få hjälpa Vanelle till ett bättre liv . ❤

Kommentarer
Postat av: Therese

Hej sanna! :) Ja tänkte bara meddela att jag bytte bakgrund på den deignen jag hade förut. Jag skulle gärna ha andra bilder i headern och har kollat på ditt filmklipp om hur man gör. Allt funkade men då jag skulle ladda upp den på bloggen å blev det inte transparent bakgrund på headrn så den blev liksom fyrkantig och inte sådär spetsig där uppe och sen svart. Hur gör man då? :)

Sen annars bara för att vara lite nyfiken, Jag har en kille från kamerun sen 1½ år tillbaka. Var kommer vanelle ifrån, eller är det privat. Jag har alltid velat åka till Afrika kamerun och kanske för det i december. (tydligen ä det bäst att åka dit från november till februari då det inte regnnar och åskar)

Ha det bra!

Svar: Ja okej ! Har du sparat den i png ? det är troligtvis det som spökar .
Hon kommer från Bertuoa, en av de största provinserna/områdena som jag har fattat det . Jag vill hemskt gärna åka dit också, men tror att det får vänta ett tag, vi fick henne i fredags, så att säga :) Eller fick vet att vi blivit hennes faddrar . Hur gammal är din pojke och hur ofta får du höra från honom ? :)
sannas rum

2013-03-31 @ 19:52:30
URL: http://thereson.blogg.se
Postat av: B R O W N S U G A R

Åh vad fint av er! :] Jag vill också bli fadder!

Sv: Jag älskar också ID men du kan ju variera mellan I.D och Bb cream ibland? :)

Svar: Ja jag tror att jag ska göra så :)
Ja men bli det, att dra in på något litet varje månad för att andra människor ska överleva tycker jag inte känns som en så stor uppoffring :)
sannas rum

2013-03-31 @ 20:17:58
URL: http://www.brownsugar.blogg.se
Postat av: MALIN SUNDIN | MODE & FOTO

Så fint av er! Har också funderat på att bli fadder :)

Svar: Dete tycker jag verkligen att du ska bli :) Det känns väldigt bra, vill jag lova ! Just do it så att säga hihi :)
sannas rum

2013-04-01 @ 11:11:07
URL: http://malinsundin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0