Hallon & Lakrits



Jag har fått dille på lösté (igen efter ett par år) och har på senaste införskaffat tre nya smaker till min lilla samling här hemma. Denna månaden blev det NK:s nya té - hallon & lakrits. Kan varmt rekommendera, det luktar som en klubba med samma smak, och smakar supergott. Sedan innan hade jag Passionsfrukt & Grape samt Ingefära & Citrus (som är koffeinfritt - perfekt på kvällen!) Jag brukar köpa mina téer på NK, jag tycker de har så mumsiga smaker, och trevlig personal.

Men som ni ser på bilden ovan så blev det mer än bara té denna gång. Jag tänkte att det både är mer behändigt och smidigt att ha burkar till téerna, så att man slipper söla med papperspåsarna som de köps i. Det fick bli dessa, de är minimalistiska och fina. Vi kör ju på ett svartvitt tema i vårt kök, så det passade bra. Sist men inte mins köpte jag mig också lite goe-olivolja. Sådan som jag instruerat Roberto att man endast använder maten, inte när man steker den. Det är en sådan som inte smakar så beskt som de vanliga man köper i affären, utan är mildare. Jag köpte nämligen en sådan i Italien förra året, men tyvärr tog den slut (jag skyller främst på Roberto och hans kompisar som hade herrmiddag för ett tag sedan - då tog både olivoljan och havssaltet från Ibiza slut...). Snart ska jag ta mig en tripp till Haga och deras mumsiga butiker, och köpa på mig lite delikatesser så att vi kan ordna en ordentlig tapaskväll hemma. Försökte mig på en med varor från Hemköp i tisdags, men det ääär ju alltid godare utomlands/på restaurang.

Kommentarer
Postat av: Klara

Svar: Joo visst är det kul! Tack gånger 1000! :]

2013-06-02 @ 23:28:06
URL: http://www.klaramarklunds.blogg.se
Postat av: Ditte

Just hallon/lakrits har jag inte provat. Men det verkar spännande. Gillar också att köpa te i specialbutiker, känns lite "extra". Och teburkar samlar jag på. Köpte många i Peking så jag har ett antal på lager.

Svar: Den tycker jag absolut att du ska prova. Men man får vara beredd att ta ut silen ur koppen (om man har sån man lägger i), för det blir lätt för starkt och får då en mer sur smak, som citrusteer ofta får. Teburkar älskar jag, har kollat runt lite i jakt på sådana, men problemet är att vi typ inte har någonstans att ha dem /:
sannas rum

2013-06-03 @ 11:46:06
URL: http://akker.blogg.se
Postat av: Camilla

Te och mat är något vi också älskar lägga pengar på. Lyxigt och gott ;-)

Svar: Jag är likadan, är typ aldrig sugen på att shoppa grejer llängre, vill jämt "shoppa mat" hahah ;P
sannas rum

2013-06-03 @ 14:01:29
URL: http://camillalinneas.blogg.se
Postat av: Linnea

Älskar burkarna! Vill oxå ha!!! Dom & en katt...

2013-06-04 @ 23:53:12
URL: http://linneaforsell.blogg.se
Postat av: JUNITJEJ

Den tesmasken måste jag köpa nästa gång!

Svar: Tycker jag absolut att du borde!
sannas rum

2013-06-06 @ 21:15:59
URL: http://www.junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0