Hackat?



I förrgår fick jag ett meddelande på Facebook om att man inte kunde komma in på min blogg. Först tänkte jag "det är nog nåt som är fel med personens dator eller så skriver han/hon fel adress". För säkerhetens skull kollade jag själv, och då, till min fasa - var det precis som Tobbe skrev. Istället för att komma till min blogg när man skrev min adress hamnade man på ett slags reklamsida med länkar och annat fult!

Min första tanke var att det var något fel på min server/hos mitt webbhotell. Men jag tänkte att jag ändå ville gå in i mina koder och se om detta var något jag kunde åtgärda direkt. Vilket det var... Någon hade alltså kommit in på min blogg, på något vänster, och lagt in ett script i min kodmall som styrde allt & alla till den här andra sidan! Hur sjukt? Tog ju, helt obviously, bort koden, och allt fungerar nu som vanligt. Bytte givetvis mitt lösenord också. Väldigt obehagligt, jag satt med magont i säkert en timme efteråt, och Roberto trodde på allvar att någon hade dött när jag kom inrusande i vardagsrummet.

Kommentarer
Postat av: Sandra Nilsson

Usch vad läskigt :<

Svar: Ja sjukt tråkigt :(
sannas rum

2013-06-18 @ 14:23:25
URL: http://sandranilssonsfoto.blogg.se/
Postat av: Anonym

Oj! Hoppas det inte händer igen!!

2013-06-18 @ 14:53:18
Postat av: Charlotte Andersson

Nä fy vad hemskt! Jag kan föreställa mig hur känslan är. Ens blogg är ju så extremt personlig och ändå som en slags dagbok, man hade ju blivit helt förkrossad om något skulle hänt :( Tur att du lyckades fixa det iaf! :D

Svar: Ja, verkligen, jag håller med. Mina koder och grejer är typ den enda integritet jag ens känner av (blir lite så när man öppnar sig i en blogg!).
sannas rum

2013-06-18 @ 16:18:41
URL: http://lottebloggar.blogg.se/
Postat av: moa

Oh fyyyyy! Superobehagligt ja. Hoppas verkligen det inte händer igen. Byt lösen asap till nått klurigt ;)

Svar: Aah, jag har massa knepiga lösenord på lager, kör på ett tema med massa konstiga grejer hahah ;P
sannas rum

2013-06-18 @ 19:15:08
URL: http://tjugosjundenovember.blogg.se
Postat av: Melissa

Vad bra att det var din blogg ändå! Jag skulle aldrig fattat vad jag skulle göra :P Men du kan ju det XD

2013-06-19 @ 11:36:05
URL: http://dewit.blogg.se
Postat av: Fotograf Yohanna Mårtensson - Fotograf i Hälsingland

Men fy vad läskigt.. :O

2013-06-19 @ 19:57:33
URL: http://yohannafotograferar.blogg.se/
Postat av: Tobbe » Kreativ webbdesigner

Det är tråkigt när sånt händer. :( Har hänt mig ett flertalet gånger. Där är någon som försöker hacka sig in på min Facebook, mail, blogg och instagram. Den personen har hållt på i 1 vecka till slut lyckades människan logga in på min Facebook! :(

Men vilken tur att jag skrev till dig iaf! :) Tack för länken! :D

Svar: Vad sjukt! Det har faktiskt aldrig hänt mig innan! Men såg att de gjort samma grej på min testblogg (annat inlogg pga att jag inte orkar ha alla bloggar på en och samma inlogg).
sannas rum

2013-06-20 @ 22:52:41
URL: http://tobbees.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0