Gratisdesign #9

 
 

Ny gratisdesign! 
Även ny sida för gratisdesignerna är på gång, ska bara fila på lite detaljer, så kommer ni snart få se le grand opening 2.0 och den är mycket finare än min nuvarande tycker jag! 
 
BESKRIVNING
› Menyn är inbyggd precis under headern, tryck på orden (bild 1) och då kommer menyn upp (bild 2). 
› Content är således lika bred som wrapper, och bilder kan vara max 1OOOpx breda. 
› Designen används helt lagligt, så länge min länk ligger kvar där den är utplacerad (i denna på två ställen, i menyn & under antal kommentarer).
› Typsnittet som används i designen heter Always in my heart, och används via @font-face CSS.
› Handgjorda ikoner för sociala media finns; mail, Facebook, tumblr, hjärta (bloglovin' eller weheartit?), instagram & Twitter. 
› Credit till bilderna i headern, som kommer från weheartit, finns i menyn. 
 
LADDA NER DESIGNEN HÄR
Se designen live här

Kommentarer
Postat av: Emelie Johansson

HÄRLIG BLOGG OCH FINA BILDER, KRAM :)

Svar: tack så mycket :)
sannas rum

2013-06-23 @ 23:50:35
URL: http://emeliiejohanssons.blogg.se
Postat av: Amanda

Heej. Hur sätter man in själva gratis designerna? Fattar typ ingenting, hah. Så jag undra om du kunde förklara hur man gör det. :)

Svar: Det har jag gjort video om, så bara att kolla på det http://sannasrum.se/gratisdesignervideos/
sannas rum

2013-06-25 @ 18:28:29
Postat av: Emma

Hur skriver man något annat istället än t.ex Anna Andersson i själva profilen eller vad man säger..

Svar: Om man kollar på videosarna jag har gjort för ändamålet så berättar jag hur man gör!
sannas rum

2013-06-25 @ 19:43:05
Postat av: jeennnys.blogg.se

Hej! Jag har ändrat bilderna i headern så som du visar i videon. Men hur gör jag för att ändra det på bloggen? där är ju dom andra fortfarande kvar så jag måste ju på något sätt lägga upp den nya. Kram ♥

Svar: Jag har gjort video om det.
sannas rum

2013-06-27 @ 02:02:31
URL: http://jeennnys.blogg.se/
Postat av: jeennnys.blogg.se

Men vilken är det då? för jag har letat!

Svar: På min bloggtips-blogg > grunder > lägg in en header.
sannas rum

2013-06-27 @ 12:43:43
URL: http://jeennnys.blogg.se/
Postat av: Annie Narvefors

Denna bloggdesignen pryder min blogg nu, tack så mycket för en fin design! Nu är det roligt att blogga igen !

Svar: Åh vad roligt, vad glad jag blir :)
sannas rum

2013-07-01 @ 18:03:28
URL: http://annienarvefors.blogg.se/
Postat av: arianna

vill så gärna ha denna design men när jag försöker sätta koderna på plats, kommer det i design inställningarna på startsidan ''Fel på rad 201!
unexpected char u'\\' at 9051'' vad ska jag göra?? :o

Svar: Det låter märkligt, är du säker på att du tar bort allt ur den gamla kodmallen och att du har rätt kodmall uppe?
sannas rum

2013-10-14 @ 13:49:56
Postat av: arianna

Jo, har flera gånger prövat om igång men det säger samma sak helatiden?

Svar: Det låter konstigt, som du ser så har jag designen på en testblogg, så alla koder fungerar ju så att säga... Jag ser inte din blogg, vad är det för adress?
sannas rum

2013-10-14 @ 14:12:45
Postat av: arianna

Fick problemet fixat! Det var något konstigt med platsen där jag kopierade koderna från men flyttade till microsoft word viewer och nu blev allt i ordning igen!

2013-10-14 @ 14:23:26
URL: http://ariannaemilias.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0