Projekt

Inför att jag börjar plugga till webbutvecklare den andra september (mentalt glädjetjut varje gång jag tänker på det ) så behöver jag nya och givande projekt att hänge mig åt. Skolan har redan mailat och informerat att under utbildningens gång så måste vi ha projekt runt oss som främjar vårt lärande, och jag har suttit och funderat väldigt länge på vad mina projekt skulle vara. Det är projekt som vi ska kunna presentera för såväl lärare som för klassen, och som jag säkert berättat tidigare så fanns det dem som redan var webbutvecklare som sökte utbildningen; så man vill ju inte ha något lallar-projekt precis... 

Hur som helst så tänkte jag att det är väl ändå dags för mig att köpa en domän till min bloggtips-sida så att jag på allvar kan starta någon typ av bloggdesignskola. Men det som är klurigt är ju vilken domän jag ska köpa... Jag tänkte att jag kan visa er vilka som är lediga och inte, så att ni kan få vara med och hjälpa mig att komma fram till något. Det är ju trots allt för er som min framtida bloggdesignskola ska vara för, eller hur? 



Har ni några idéer? Jag gör som så att ni får en liten shoutout här på bloggen om ni ger mig tips! Jag vill egentligen inte ha något av det som är ledigt, för jag vill ju ha något unikt, men det får inte vara intetsägande, utan domännamnet måste ju säga något, såklart! 

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag tycker nästan att bloggtips.com låter bäst. :) Men bloggdesignskolan.nu är inte heller så dumt.

Svar: Jag håller med, men vill som sagt inte ha någon utav dem egentligen, utan nåt mer unikt men som ändå säger det jag vill ha sagt so to speak ;P
sannas rum

2013-07-22 @ 14:25:56
URL: http://momentsofjoy.blogg.se
Postat av: Charlotte

Om du ska välja något som är ledigt så röstar jag på bloggdesignskola.se

Kanske att du skulle använda något namn på engelska, då du kanske når ut till dem som använder engelska. Jag tänker ifall du slår igenom stort, om du förstår vad jag menar? :)

Svar: Ja, det har du rätt i, å andra sidan är alla mina guider på svenska, så det kanske är onödigt att ha det på engelska? Jag vet inte.. ;P
sannas rum

2013-07-22 @ 16:09:06
URL: http://charlottethoren.blogg.se/
Postat av: Ronja Andersson

Jag gillar bloggdesignskolan.nu och bloggtips.com. Enligt mig så låter det bäst att säga, om man någon gång ska berätta för någon vart man kan få bra tips osv :)

Svar: Ja, jag gillar ditt tänk, du har helt rätt :) Är bara rädd att domäner blandas ihop och att man "ger" läsare/besökare till de med .se domän (som är upptagna).
sannas rum

2013-07-22 @ 16:37:16
URL: http://ronja.blogg.se/
Postat av: Ditte

Kan/vill du har med ditt namn på något sätt i din domän? Sall tänka lite....
Bra idé tycker jag att du får en egen domän.

2013-07-22 @ 17:10:51
URL: http://akker.blogg.se
Postat av: Melissa

1. Sannatipsar.se
2. Sannasbloggtips.se
3. Sannasdesignskola.se
Står i ordning, tycker nr 1 är bäst sen 2 och sen 3 :)

Svar: Ja, jag gillar också Sannatipsar, men som jag skrev till Lotte så blir det så mkt SEO-jobb, i och med att ordet blogg inte finns med i namnet, och då blir det inte lika mycket google-träffar.
sannas rum

2013-07-22 @ 18:44:34
URL: http://dewit.blogg.se
Postat av: Charlotte Andersson

Hmm, svårt det där. Kanske sannasdesign.se? Eller sannadesign.nu (såg att sannadesign.se var upptaget) :)

Svar: Jaa, hm, då får jag nog jobba mycket med SEO'n i och med att blogg inte är med i namnet /:
sannas rum

2013-07-22 @ 23:28:36
URL: http://lottebloggar.blogg.se/
Postat av: Nora Ekerfelt

Jag tycker att bloggtips.com var det som lät bäst, men jag tycker det är lite för lite "Sanna". :) Men jag vet inte riktigt, bloggtips.com var lätt att både skriva & säga & det låter proffsigt! ;) ♥

Svar: Hmm, sannasbloggtips.se kanske? Jag vet inte, himla svårt. Å andra sidan så kanske man lätt blandar ihop min sida med typ bloggtips.se för att man inte minns domänen /:
sannas rum

2013-07-23 @ 20:42:41
URL: http://everydaynora.blogg.se/
Postat av: Charlotte

sv: Ja det är iof sant. Vad du än väljer kommer det bli kanon tror jag! :)

Svar: Gulledig :)
sannas rum

2013-07-24 @ 14:36:47
URL: http://charlottethoren.blogg.se/
Postat av: EMINAS.se

Jag lämnade en kommentar med massor av tips men kom inte kommentaren fram eller? :(

sannasdesign.se
sannasdesign.com
sannasdesign.nu

^
|
går ihop med din bloggs namn, "sannasrum", sådär smått katchit och låter bra!
plus förklarar verkligen direkt vad man finner där. simpelt.
och jag tror alla dem finns lediga dessutom.
om inte så funkar sannadesign.se/com/nu också bra.

Sen tycker jag inte du ska ha "bloggdesign" med, för då riktas det in på tex bara bloggdesigner, vilket jag tycker det inte borde göra, du kan så himla mycket så jag tycker de bara borde heta sannasdesign, för de mesta du lägger upp kan man använda till sina hemsidor med.

surt jag inte såg innan att min kommentar aldrig kom fram, blev ingen länk för mig :P

Lycka till med projektet Sanna :)


Svar: Jag slänger in en länk till dig med, så det är ingen fara :) Problemet är ju lite att i och med att jag nischar mig mot bloggar så vill jag ha med blogg och inte bara design. Visst kan man använda det till hemsidor också, men de som bygger hemsidor förstår att de kan använda mina koder också. sannasdesign är bra, men intetsägande; vad för typ av design sysslar jag med? hantverk? måleri? konst? design kan vara så mycket och därför känns det inte helt 100. däremot sannasbloggdesign kan jag tänka mig, för för mig är det viktigt att ordet blogg finns med, i och med att det är det jag nischar mig mot. Och som sagt så är det HTML & CSS jag lägger ut, och givetvis så taggar jag bloggen med det med, men jag kommer inte få hög SEO på sannasdesign tror jag tyvärr inte.
sannas rum

2013-07-26 @ 14:48:04
URL: http://eminas.se
Postat av: Emina

haha, tack Sanna!

Ja, okej då förstår jag. Men kanske köra med Sannasbd.se? Eller blir det för krånligt? "Sannas bloggdesign", jobbiga är ju att bloggdesign är sååå låååångt, jag personligen tycker inte om när det blir för långt. Innehåller domännamnet över 12 bokstäver så tycker jag det är för långt, men det är självklart en smaksak!

Men jag säger till om jag kommer på något mer, jag vet sånt här kan vara riktigt jobbigt, när man måste välja något som man ska bära med ett bra tag :-)


Svar: Ja, för mig är det viktigare att man kommer ihåg vad sidan heter. Därför så tror jag att sannasbloggtips är bäst, eller kanske sannasbloggdesign.. äh jag vet inte, blir HALVT GALEN haha ;P
sannas rum

2013-07-26 @ 22:09:01
URL: http://eminas.se
Postat av: Siri

Jag tycker bloggtips.com verkar som ett bra namn - enkelt att komma ihåg och ja :) lycka till

Svar: Ja det är bara att jag är rädd att jag liksom ger läsare till bloggtips.se då till exempel. Vill ha hyfsat unik men som ändå är lätt att komma ihåg & säga (:
sannas rum

2013-07-28 @ 13:24:55
URL: http://thelionqueen.blogg.se
Postat av: Elin

Jag tycker du ska ha ett namn som riktar dog till precis vad du sysslar med. Designhjälp och kodning. Jag tycker bog inte du ska ha med ditt egna namn utan hålla det neutralt. Din genre är ju bloggar och när man söker på googla efter hjälp tror jag att man snarare kollar på bloggdesignskolan än bloggtips. Bmoggtips låter mer som tips på bloggar eller tips på vad man skall blogga om. Det finns ju en hel djungel av sådant här så jag ryker du ska ha ett namn som berättar vad dom kommer möras av. Därför röstar jag på bloggdesignskolan :)

Svar: Jag håller med faktiskt, du har helt rätt. Ordet bloggdesign är bättre än bloggtips. Skulle bloggdesigntips funka kanske? Äh, jag vet inte, ska nog vänta med att köpa tills jag är heeelt säker på vad jag vill ha! Men tack för tips :)
sannas rum

2013-07-31 @ 14:54:47
Postat av: Melissa

Tycker nöstan Sannasbloggtips.se låter bäst och där finns ju blogg med :)

2013-08-02 @ 21:33:26
URL: http://dewit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0