Favorit i repris - min penselsamling till Photoshop


LADDA NER SAMLINGEN HÄR
Filen är stor, därav kan det ta tid för länken att ladda.


I min julkalender 2O1O la jag ut min penselsamling, men då som en samlad penselfil. Nu har jag istället strukturerat upp penslarna (så som jag brukar organisera mina penslar) så att ni har alla i en fil istället. Det är dock en stor fil och har tagit lång tid att ladda upp.

Information
Jag tippar på att samlingen innehåller mellan 1OOO-3OOO penslar, organiserade i olika kategorier utav mig. Därav är det också en stor fil, så om det tar tid för länken att ladda så är det inget konstigt. Alla penslar är lagliga, så detta är ingen olaglig fildelning, utan du kan med gott samvete ladda ner samlingen om du så önskar. Jag tar ingen cred för penslarna. Det är penslar som jag har samlat på mig under åtta års Photoshopanvändande. Hoppas att ni ska hitta något kul!

Disclaimer
Jag äger inte rättigheterna till dessa penslar, men alla är nedladdade helt lagligt och enligt upphovsrättshavarens regler och önskningar. Jag förmedlar bara dessa penslar till er, och tar ingen som helst cred för någon av dessa penslar.

I do not own any rights for these brushes, but all of them are downloaded legally and under the respectful copyright holder's rules and wishes. I am only conveying these brushes to you, and I do not take any credit at all for any of these brushes.

Kommentarer
Postat av: Hannah Danielsson

älskar din nya design! men du? hur har du gjort så att du från en grå backgrund bakom där kategorierna för ett inlägg står? har prövat massa men lyckas inte!
svar: tack så jätte mycket! kram :)

Svar: Det finns tips om det i bloggtipsbloggen (:
sannas rum

2013-07-25 @ 11:25:36
URL: http://hannahdanielsson.blogg.se/
Postat av: vicjohnsson ~ Victoria Johnsson

ååhhhhh, älskar älskar älskar!! :}

Svar: Hihi vad kul :D
sannas rum

2013-07-25 @ 12:01:56
URL: http://vicjohnsson.blogg.se
Postat av: Tilde R

Ååh vad bra med penslar! Har kollat runt jättelänge efter lite bra samlingar att ladda ner så ska absolut titta på detta :)

Svar: Ja gör så, det finns otroligt många penslar där, hihi ;D
sannas rum

2013-07-25 @ 12:49:05
URL: http://tilderagnarsson.blogg.se
Postat av: Hannah Danielsson

jag har kollat igenom din bloggtipssida, men jag har inte hittat något tips om hur man gör så att bilder som man tidigare har lagt upp på bloggen i tex 875px, blir automatiskt mindre och passar bloggen när man gör den mindre. Om man tillexemple kollar på PRO-teman för blogg.se så blir bilderna automatiskt mindre och passar, om jag gör en design själv nu, så blir de att dem kommer utanför content. Vet du hur man löser de? :) kram

Svar: Det har jag inget tips om tyvärr, jag försöker fortfarande lista ut hur man löser det.
sannas rum

2013-07-25 @ 16:30:49
URL: http://hannahdanielsson.blogg.se/
Postat av: Sara Holmström

Hanna: Om man går in i stilmallen så letar du upp stycket där det står image så skriver du till en rad själv. Du skriver max-width: 755px;
Då blir bilden aldrig mer än 755 px stor. Du får alltså själv kolla vilken storlek du vill ha som passar, Jag hittade bara på 755px.. Sen när du laddar upp bilder får du välja 800px. Alltså så den laddar upp större än den ska vara i inlägget ( Bilden kommer att bli 755px stor. Men man kan tex inte välja 700px i bilden när du skriver inlägget för då blir den ju bara 700px.) Hoppas du förstår :)

Svar: Åh tack Sara, nu lärde du både mig och Hannah något :) Dock tror jag att man måste göra en egen .entrybody img { max-width: 755px; } annars gäller det ju alla bilder, och då blir tex headern mindre. Eller det kommer upp i mitt huvud i alla fall.
sannas rum

2013-07-25 @ 20:33:59
URL: http://saraholmstrom.blogg.se
Postat av: Sara Holmström

Sanna: nej, Headern ska inte ändras. Det har den inte gjort för mig iallafall. :) Det har bara ändrats på inläggsbilderna :)

Svar: Ja, okej, nej juste, headern styrs inte av det, men om man använder andra bilder som är större, att man kanske har ngt som ligger ovanför headern eller liknande så ändras det. det är troligtvis säkrast att lägga en egen css-regel för just inläggsbilderna.
sannas rum

2013-07-25 @ 22:25:41
URL: http://saraholmstrom.blogg.se
Postat av: MISS CAPRICORN ✿

Sv; Åååååååh taaack, julafton idaaaa trallallallallaaaaa!! Vilken lycka! Love ya! Ska ladda ner ikväll, kram

Svar: Hihi vad glad jag blir att du blir glad, hihi ;D
sannas rum

2013-07-26 @ 11:43:44
URL: http://misscapricorn.blogg.se
Postat av: saraisabellah ♥

Tack för alla dessa underbara penslar, kan inte sluta leka med dom fast jag borde göra annat just nu, haha.. Tog en halv evighet innan jag klurade ut hur man får in dom i photoshop men nu så! :D

Svar: Vad synd att du inte kollade mitt tips om hur man får in dem (; hihi. Men kul att du uppskattade det :D
sannas rum

2013-07-27 @ 19:32:25
URL: http://saraisabellah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0