One.com - skaffa domän/webbhotell

 
Vi kör ett litet tips här ! Jag har i flera år haft domänen .se till min blogg, då jag, som de flesta andra, tycker att det är roligare än att ha blogg.se . När jag köpte min domän slog jag också till på en egen server, som då har gjort att jag kan ha nedladdningsbara filer på min blogg ( som ni då givetvis kan hitta bland mina gratisdesigner, till exempel ) men jag kan ju också ha flera mailadresser knutna till min domän, så som min mailadress [email protected], för att nämna en . Jag får ofta frågan om hur man gör så, och att ha en egen server skulle jag vilja påstå är det allra, allra bästa om man nu satsar på att ha en blogg som inriktar sig på design/Photoshop eller liknande typ av blogg .

Jag är toppennöjd med one.com . Jag lägger mellan 4OO-6OOkr på min server varje år, men man kan givetvis bara köpa domän också, och då brukar det inte vara lika dyrt . Din hemsida eller blogg blir så himla mycket mer proffsig när man har sin domän, och att då ha en server knuten till den är inte bara utbildande, roligt och givande, man har också så otroligt många fler möjligheter med en sådan ! Det är verkligen en investering !
 

Utöver det jag beskrivit ovan så får man också otroligt bra support via chat . De har lärt mig massor; alltifrån hur man pekar en domän, till hur man använder ett FTP-program . För mig, som gärna vill jobba med grafisk design, är det otroligt givande, och supporten gör det alltid på ett otroligt trevligt sätt ! Ibland känner man själv att man är riktigt hjärndöd när man ber om hjälp med vissa grejer, men man får alltid lika trevlig och bra service ! Som sagt; jag rekommenderar verkligen detta !

Kommentarer
Postat av: Elin

Vilken fin blogg du har! :)

Svar: Åh taaack ! kommer dock ny design här ikväll tänkte jag !
sannas rum

2013-01-21 @ 18:48:25
URL: http://www.elinz.blogg.se
Postat av: therese

sv: Jaa, godare än godast! :D Får nog slänga ihop detta någon dag ;) Det är ju förståss inte samma sak då man inte kan grilla ute :/

2013-01-21 @ 21:06:47
URL: http://thereson.blogg.se
Postat av: Jouline

Ja kanske ska man fixa så man har .se istället för blogg.se :)

Åh ja men jag visste väl att jag kände igen dig :) Ja du har verkligen helt bytt stil på din design på bloggen om man jämför med ett år sedan! Jag bor i Kungsbacka så de är rätt nära Gbg. Ja just nu har jag haft ett väldigt tufft schema på mitt jobb, med väldig långa och intensiva pass men snart eller rättare sagt till helgen ska jag vara ledig och det ska bli så himla gott :) Roligt att du gillar den designen jag har nu, men jag kan ju tala om att en ny är på gång :) så den jag har nu lär väl inte sitta så jätte länge till kanske! kram kram

Svar: Åh jaa, nu är det ny design igen, heheheh ;P Ja, men Kungsbacka, jag är från Kullavik från början :) Och mormor och morfar bor i Kungsbacka. Jag förstår att det är tufft att jobba natt, själv jobbar jag kväll och det tycker jag är jobbigt .. Kan inte föreställa mig hur jobbigt det skulle vara med natt :/ Åh vad kul med ny design, det ser jag fram emot :)
sannas rum

2013-01-22 @ 04:39:15
URL: http://stylebyjouline.blogg.se
Postat av: Linn

Lämnar koden i epostfältet :)

Svar: Jag kan inte se den :( Måste va nåt med blogg.se, eller nåt.. :(
sannas rum

2013-01-22 @ 12:53:20
URL: http://linnlowes.com
Postat av: LILITH - Boktokig mamma med borderline

Själv kör jag Binero och är supernöjd. Så många korkade frågor jag ringer dem om, och de är alltid så snälla och tålmodiga haha.

Svar: Ja, jag har hört att Binero också är bra !
sannas rum

2013-01-22 @ 18:03:03
URL: http://lilith.se
Postat av: Emilie

Vad snygg nya designen är! :)

Och jag håller med dig. Jag är så nöjd sedan jag skaffade min domän - och när jag gick ifrån blogg.se :P Jag tycker helt klart att det är värt de pengarna :) (även om man inte väljer att flytta från blogg.se alltså)

Svar: Absolut :) Jag är dock nöjd nu när nya blogg.se fungerar, hehe ;P Då kan jag stanna :)
sannas rum

2013-01-22 @ 20:36:48
URL: http://www.vintertroll.se
Postat av: Charlotte

Har också domän där :)

Svar: Varför använder du den inte? ;P
sannas rum

2013-01-22 @ 20:43:03
URL: http://charlottethoren.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Om jag ska vara ärlig. .. jag fattade inte hur man ordnade med det så jag har bara fixat en hemsida och blogg där. Sällan jag använder. Borde kanske ta tag i det =D

Svar: Ja men det tkr jag ! jag kan hjälpa dig om du vill !
sannas rum

2013-01-23 @ 16:58:10
URL: http://charlottethoren.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Tack vad snäll du är :) Jag kan försöka sätta mig in i det först innan jag ber om din hjälp så slipper du lägga ner tid på sådant, ifall att jag förstår ändå :) Har inte haft tiden/orken att lägga ner "tid" på det heller. I morgon slutar jag tidigt så jag kanske orkar sitta en stund med det. Tack för att du är så snäll!

Svar: Om inte annat så kan du be blogg.se om hjälp :) Men de har ganska bra support för det på one.com :)
sannas rum

2013-01-23 @ 20:30:41
URL: http://charlottethoren.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Tack. Har mailat till blogg.se
Jag loggade in på one.com och tittade. Hittade något om domän men förstod inte riktigt. Hoppas på svar imon. Nu ska jag sova, upp kl 06! Natti natt.

2013-01-23 @ 21:11:24
URL: http://charlottethoren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0