Ögonlyft

När jag var 9 år så var vi ute och lekte i skolan . Vi hade ett träd stående på baksidan av vår fristående lokal som hade en lång, stor gren, ungefär en och en halv meter ovanför marken . Vi brukade dra ner den grenen och gunga på den . En dag när vi kom ut så hade någon sågat av en del av grenen, alltså ett skott, kan man säga . Det hade blivit sådär räffligt som trä ofta blir när man använder en vanlig såg . Min klasskamrat skulle då dra ner grenen för mig så att jag kunde sätta mig på den och gunga . Men jag stod för nära, och det avsågade skottet rev mig över ansiktet, närmare bestämt över mitt högra öga . Jag hade tur som inte blev blind, min syn försämrades inte alls, men ärr fick jag och ett men i form av komplex . Mitt högra öga började hänga mer, även mitt högra ögonbryn .

Jag vet inte om jag har nämnt detta tidigare, men jag har väldiga komplex över detta . Man ser det inte så mycket, säger min omgivning, men som jag också sagt så betyder ju inte omgivningens perspektiv något för mig när jag inte kan förbise detta själv . Jag anser att mitt smink aldrig blir bra, mina ögonbryn blir aldrig i symmetri och på foto ser man det otroligt mycket . Därför vill jag lägga in något i mitt ögonbryn eller ovanför så att det lyfts lite, Restylane eller Botox eller liknande, så att det blir ett lyft på bara ett par millimeter, så att jag är nöjd i alla fall ! Jag ska försöka ta tag i det här under året, det känns som att jag kan unna mig det nu när vi har stabila inkomster hemma och har kommit i ordning hyfsat bra i lägenheten . Nedan ser ni ett exempel på när min kamera och mitt högra öga inte riktigt vill samarbeta ..



Såhär ser det ju inte ut i vanliga fall, men på kort har det en tendens att bli såhär .. Så störande !
Det högra ögat är alltid lite mer intryckt, man ser inte något utav mitt ögonlock som man gör på det vänstra ..

Kommentarer
Postat av: Lovisa

jag skulle nog vilja beställa en design men jag gör det nog kanske i februari och om jag då vill ha så vill jag ha en HEL bloggdesign hur mycket kostar det?

Svar: Om du kollar i menyn så finns info där, och du kan klicka på länkarna så får du mer info. :)
sannas rum

2013-01-25 @ 10:37:31
URL: http://lovans.blogg.se
Postat av: linnea

du är alltid vacker mitt hjärta. förstår dig. men jag tycker att du ska komma ihåg att det inte är många som ever lagt märke till det, eller som tycker att det är något konstigt alls. glöm inte hur fin du är! <3

Svar: Du är så fin mitt hjärta . Men som du vet så är det mig själv jag gör det för, för att jag inte trivs liksom . Inte för att omgivningen ska tycka annorlunda om mig, utan för att jag ska tycka att det ser bättre ut :)
sannas rum

2013-01-25 @ 11:54:32
Postat av: ladies.webblogg.se

Jag tycker inte det syns ett dugg faktiskt! Men gör dte som känns bra för dig så att du mår bra, det är ju det viktigaste! :)

Härligt! Vad händer idag då? :)

Svar: Åh vad snällt :) Men som du säger så får jag nog göra det som känns bäst för mig :) Idag ska jag jobba, sedan hem till en kompis på vinmys :) Själv då?
sannas rum

2013-01-25 @ 14:30:35
URL: http://ladies.webblogg.se/
Postat av: Elin Wernvik

Jag förstår dig. Är det något man går och stör sig på eller drar ner ens livskvalitet så ska man fixa till det om man vill och kan. Jag har en glugg mellan mina framtänder. Men sambo älskar den och oftast har folk inte tänkt på det när jag nämner den. Själv hatar jag den. Jag vill fixa till den och tänker göra det. Oavsett om omgivningen inte tycker jag ska göra det. Det handlar ju om mitt egna perspektiv på det :)

Svar: Ja precis ! Spelar ingen roll att man får höra att man "är fin ändå !", vaddå ändå ? Jag vill inte ha ett ändå där, så då kan jag väl få göra ngt åt det :)
sannas rum

2013-01-25 @ 20:50:23
URL: http://elinkortochgott.blogg.se
Postat av: Ditte

Det har jag aldrig tänkt på... Men du skall givetvis göra det du själv känner för. Viktigast!!!
Jag har haft det så med mina framtänder. Fick ett brännbollsträ på dem då jag var 10 år och fick operera in dem. Och har aldrig blivit nöjd trots tandställningar och utfyllnad så att glipan inte skall synas så mycket.
Förstår dig, absolut.
Kramar!

Svar: Ja precis ! Jag blir bara irriterad när folk säger att de absolut inte ser det (nu är det givetvis svårt att se när man bara sett bilder på en blogg, men folk i verkligheten i alla fall) och att jag inte borde göra något, för att det är JAG ! Vaddå jag ? Det är inte alls jag, det är fult och jag tycker inte om mig . Jag ska väl inte behöva dras med ett komplex om jag ändå skulle kunna göra ngt åt det ? Detta är ju inget jag kan göra något åt utan att antingen lägga mig under kniven eller spruta in något i ögonbrynet eller ovanför (vet inte hur det går till) .. Det är ju en annan sak om man har komplex över sin vikt; det kan man ju påverka själv, men detta kan jag inte påverka alls :(
sannas rum

2013-01-25 @ 22:34:44
URL: http://akker.blogg.se
Postat av: Johanna

Var tvungen att titta noggrant för att se, och jag kan säga att jag aldrig lagt märke till det förut heller, och då har jag ändå följt din blogg ett tag. Men jag förstår verkligen känslan att inte vara nöjd själv, och då spelar det ju verkligen ingen roll vad omgivningen tycker. Så länge du gör det för din skull och för att du ska må bra så varför inte? Men jag tycker att du är fin oavsett :)

Svar: Precis, så tänker jag med ! Dock så klipper jag ofta bort halva ansiktet om det nu skulle bli en bild där det syns jättemkt ( enligt mig själv ) eller så tar jag alltid en bild med huvudet vänt så att man knappt ser just det ögat .. Men ja, jag vet att omgivningen sällan ser det, men det syns väldigt mycket, enligt mig själv, och jag kan ju inte kontrollera det heller genom att spärra upp bara mitt högeröga . Det som också stör mig är att man ser mer av ögonlocket på mitt vänsteröga, och således blir mitt smink aaaallltid bättre på den sidan ..
sannas rum

2013-01-27 @ 17:23:22
URL: http://legenwaitforitdary.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0