Yummy in my tummy



Det som för mig är A o O när det kommer till träning, motivation och hälsa är kosten . Om jag inte äter ordentligt och en någorlunda hälsosam kost så finner jag 0 motivation och slutar träna helt enkelt . Jag tror att misstaget som jag har gjort är att börja köra någon typ av diet varje gång jag ska börja träna; kör hårt med kvarg, sallader osv . Lite LCHF-stuk .. Men det funkar inte för mig, jag måste kunna unna mig pasta ibland, äta en pizza om jag är bakfull etc . Jag tror att det som är viktigt för mig är att tänka på vilken mängd mat jag stoppar i mig . Jag menar - inte många tjejer kan stoppa i sig en hel pizza men det kan jag stoltsera med ( ??? ) sedan flera år tillbaka . Egentligen orkar jag inte en hel pizza, men jag tar mig inte tid att äta långsamt . Jag äter upp på kanske 2-3 minuter .. Det är galet !!

Så därför har jag, som tidigare nämnt, för att bromsa mig själv med mitt matintag återigen tagit upp ShapeUp . Med ShapeUp kan jag se ett ungefärligt "givande och tagande" - hur mycket kalorier intar jag och hur mycket kalorier förbränner jag . För egentligen - att gå ner i vikt ( som jag givetvis vill, det är inget att hymla om ) handlar ju om att förbränna energi så att den inte läggs på kroppen . Att förbränna är ett nödvändigt ont, jag tycker ju inte det är så förbaskat kul att träna .. Men gör jag det till rutin så ska det nog kunna bli något av mig också !

Såhär kan en dag med ShapeUp se ut för mig:
Alla kcal-mått är ungefärliga, samt att jag jobbar kväll, därför äter jag liten lunch .
Frukost - One Whey Chocolate Hazelnut 12Okcal
Lunch - En avokado 23Okcal
Mellanmål - Solrosfrön & en hemmagjord latte 4OOkcal
Middag - Fullkornspasta med köttfärsås & oliver 7OOkcal
Under & efter träning - Red Fuel koffeindryck & One Whey Chocolate Hazelnut 22Okcal
Förbränning - 1Omin promenad, 3O min cardio, 5Omin styrketräning, 2Omin nedvarvning & stretching ca 5OO-6OOkcal
FÖRBRUKAT 117O KCAL men då mitt dagliga intag ska ligga på 14OOkcal med träning så kan jag unna mig något extra en dag som denna - kanske en större lunch eller ett till mellanmål för att hela tiden hålla mig mätt .

Kommentarer
Postat av: Madeleine Jonsson

härlig inspiration

2013-02-14 @ 15:36:34
URL: http://maddisenj.blogg.se/
Postat av: Helene Skagerstrand

Äntligen kan jag kommentera och säga hur duktig du är, blir på riktigt glad över att se att du kämpar på, GRYM är du tjejen! :)

Svar: ååh taack gosan <3
sannas rum

2013-02-14 @ 17:15:44
URL: http://hellenius.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Räknar ju också kalorier nu, har gjort sedan 3 veckor tillbaka. Funkar as bra för mig. Väger allt jag ska äta osv. Men idag unnade vi oss en middag på Hard Rock :)

Svar: Det tycker jag ni gjorde rätt i :) Vi unnade oss potatis och varsin minisemla igår :)
sannas rum

2013-02-14 @ 20:54:30
URL: http://charlottethoren.blogg.se/
Postat av: Ditte

Fin inspiration! Och säkert "matnyttig"! Men bara en avokado till lunch.....Och visst är det så att man inte kan ta in mer än vad man gör av med...Får nog ta mig en närmare titt på "Shape up". Saknar vinet! Tror det är nyttigt med ett par glas om dagen för oss seniorer....

Svar: Men jag går ju upp vid 12.3O typ, så slänger jag i mig en shake, tar en avokado på jobbet och sedan mellanmål efter 1,5 h och sedan middag efter ytterligare 1,5h :) så jag får i mig ganska mkt ändå, och det är inte långt mellan måltiderna . Vin dricker jag ibland också, ett par glas i veckan kanske :) Fast inte samma dagar som jag tränar ! :)
sannas rum

2013-02-14 @ 23:06:49
URL: http://akker.blogg.se
Postat av: Charlotte

Har du dragit ner på allt sådant? LCHF-stuk?
Jag får äta 30 g. :)

Svar: Jag gör det itne med flit, utan det bara blir så . Försöker hålla mig undan allt uppenbart som potatis, ris & pasta . Ibland äter jag fullkornspasta dock, eller som när jag tränade två pass i onsdags; då åt jag snabbmakaroner för energi på morgonen och hade ändå 7OOkcal kvar att äta när jag skulle gå och lägga mig hehe ;P Skippade dem !
sannas rum

2013-02-15 @ 17:18:38
URL: http://charlottethoren.blogg.se/
Postat av: Martina

Vilken disciplin du har! Jag äter också lchf-stuk. Har valt bort all pasta, potatis, ris och bröd. Finns så mycket annat gott att ha till! Kramis

Svar: Jag äter inte LCHF, utan snarare LCHQ isåfall, vill inte stoppa i mig en massa fett :) Jag tkr inte det känns bra, även om man går ner på utsidan, så undrar jag hur insidan ser ut om man käkar så mkt fett och rött kött !
sannas rum

2013-02-17 @ 12:07:04
URL: http://martinalindens.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0