Födelsedagshelg



Blandade bilder från moí, Linnéa & Bella från igår !
Bara bilder på oss + Camilla, men även Frida, Maja & Sofia var med, ska lägga upp kamerabilderna som jag tog på oss alla senare .


Igår var tjejerna hemma hos mig och käkade middag, sedan drog vi oss ut mot Avenyn för en utgång . Inte bakis idag, så jag är nöjd . Alltid kul att ha kul men inte bli bakis, hehe .. Nu blev det ju inte så många blandade bilder här, men jag hade en toppenkväll ! Jag fick två par örhängen som var sjukt fina, en flaska vin, en body lotion, presentkort på H&M och ett nagellack från Deborah Lippmann av mina fina tjejer .

Idag har vi haft tårtkalas ( mängder av tårtor och kakor ! ) här hemma. Vi hade Cheesecake, marrängtårta, kladdkaka, vanlig gräddtårta med jordgubbssylt mellan lagrena, rulltårta, pannkakstårta, bullar, hallongrottor & vetekakor med kardemumma . Gissa om man är mätt nu ? Hehe .. Vi ska gå och köpa oss lite mat, laga matlådor och sen lär jag däcka efter att ha somnar vid halv fem, fem imorse - yay me ! Av min fina släkt och familj fick jag ett jättefint silverhalsband med ett hjärta på, presentkort på Frölunda Torg ( vårt köpcentrum som ligger precis där jag bor ), Ralph Laurenparfym, presentkort på IKEA, en flaska rödtjut och pengar . Av mamsen och den sidan av familjen fick jag ju i tisdags på min riktiga födelsedag . Jag får visa er alla presenter inom kort !

Imorgon är det tillbaka till verkligheten, veckans schema stavas BLOGGDESIGNER .

Kommentarer
Postat av: Nathalie Flisbäck

Hej ! Du som kan mkt inom detta med design i bloggvärlden.. Jag undrar om du kan detta: Blogga från mobilen med blogg.se appen.. Där inne kan man inte justera texten. Går det att koda så att texten i inläggen alltid är centrerade, elelr från vänster, elelr framförallt som jag då är ute efter, att det varken är höger. vänster elelr centrerad, utan att det är raka kanter på båda sidorna. Så gör jag annars mina inlägg, men när jag mobilbloggar blir det alltid centrerad text.. Hate it hehe.. Går det att ändra o fixa till i stilmallen i entryody ? Kram

Svar: Man lägger in inställningarna som finns under entrybody under p också. då ska de bli likadant !
sannas rum

2013-02-03 @ 19:17:07
URL: http://photographstakenbyme.blogg.se/
Postat av: camillalinneas.blogg.se

Oh, härlig helg med massa presenter. Bor du i Frölunda? Visste jag inte, har jag med gjort. Bodde borta vid Ruddalen och gick på Järnbrottskolan, haha. Men vet ju att du är från Lerum, men ändå! :}

Svar: Haha, ja vi bor just nu vid flatås pm du vet vart det är. Dock ska vi kolla på lgh-byte, jag tkr det är alldeles för ocentralt :D
sannas rum

2013-02-03 @ 19:44:48
URL: http://camillalinneas.blogg.se/
Postat av: Ditte

Härligt, att det blev så lyckat! Och skönt för dig (och alla tror jag...) att inte vara bakis dagen efter.
Är i Vemdalen och skall i morgon ta foton och jag skickar de jag tänkt så fort jag kan.
Kramar!

Svar: Åh ja, men det är ingen brådska så, jag har flera designer som jag håller på med nu så det är helt okej, hehe ;D
sannas rum

2013-02-03 @ 22:22:39
URL: http://akker.blogg.se
Postat av: Nathalie Flisbäck

Vad betyder P då ? O hur menar du med man lägger in inställningarna som finns i entrybody ? Menar du att man tar det stycket ?

Svar: Man tar det stycket och lägger under .p också, i och med att p styr mobilinläggen vad jag vet !
sannas rum

2013-02-04 @ 15:52:39
URL: http://photographstakenbyme.blogg.se/
Postat av: Nathalie Flisbäck

Med vad e p. o var ligger p. ? hehe

Svar: Det finns i stilmallen och om du inte har det så får du lägga till det själv . Som sagt är p det stycke som styr mobilinläggen .
sannas rum

2013-02-04 @ 21:39:40
URL: http://photographstakenbyme.blogg.se/
Postat av: Nathalie Flisbäck

Men det är fortfarande inte kodat att texten ska vara justerat, alltså att texten är rak kantade på båda sidorna ??

Svar: Okej, då vet jag inte hur man gör, för det är så jag har gjort och det funkar för mig .
sannas rum

2013-02-05 @ 13:12:52
URL: http://photographstakenbyme.blogg.se/
Postat av: Nathalie Flisbäck

Funkar det för dig att få texten justerad då? Alltså att kanterna blir raka på båda sidorna ? Vad ska man skriva istället för left elelr right i entrybody då?

Svar: ja det kan jag, jag har bara kopierat in det på p som är under entrybody och då blir det samma inställningar som på vanlig inläggstext .
sannas rum

2013-02-05 @ 14:19:14
URL: http://photographstakenbyme.blogg.se/
Postat av: Nathalie Flisbäck

Hej igen. Såhär ser det u nu i stilmallen under p.

p {
padding : 0 0 0 0;
margin : 0 0 0 0;
letter-spacing : 1px;
font-family : tahoma, arial, sans-serif;
font-size : 11px;
font-weight : normal;
color : #999999;
line-height : 160%;
padding: 10px;
margin-right : -8px;
margin-left : -8px;
margin-bottom: 5px;
background : #ffffff;
text-align:center;
}


Men texten är centrerad ?

Svar: Men sådär ser ju inte ditt stycke under entrybody ut vad jag kan se?
sannas rum

2013-02-05 @ 18:12:58
URL: http://photographstakenbyme.blogg.se/
Postat av: Nathalie Flisbäck

Hur kan du se min stilmall? Såhär ser entrybody ut:

.entrybody {
letter-spacing : 1px;
font-family : tahoma, arial, sans-serif;
font-size : 11px;
font-weight : normal;
color : #999999;
line-height : 160%;
padding: 10px;
margin-right : -8px;
margin-left : -8px;
margin-bottom: 5px;
background : #ffffff;
text-align:left;
}

Svar: aah, då klistrar du in det under p, du hade ju ändrat något om center där .
sannas rum

2013-02-05 @ 20:14:12
URL: http://photographstakenbyme.blogg.se/
Postat av: Nathalie Flisbäck

Har gjort det... Är endå centrerad text =/.. Senaste inlägget nu är mobilinlägg..

Svar: du har väl kanske centrerat den när du gjort inlägget ? ser i källkoden att det ligger en < center > & < / center > i inlägget .
sannas rum

2013-02-06 @ 09:58:42
URL: http://photographstakenbyme.blogg.se/
Postat av: Nathalie Flisbäck

Det går inte att styra det via mobilen. Man gör bara sitt inlägg, skriver texten o publiserar. Så jag kan inte centrera det. Det måste vara inlagt av automatik i appen. Men tycker det ska ändras om man ändrar i stilmallen ju.

Svar: Jag kan styra min bild om den ska ligga i mitten, åt höger eller vänster .
sannas rum

2013-02-06 @ 13:57:51
URL: http://photographstakenbyme.blogg.se/
Postat av: Nathalie Flisbäck

Då har du iphone. Appen för android e skit rent ut sagt..

Svar: Aha ! men då får du gå in i htmlversionen varje gång efter att du gjort ett sådant inlägg och helt enkelt ta bort det centrerade .
sannas rum

2013-02-06 @ 17:09:56
URL: http://photographstakenbyme.blogg.se/
Postat av: Nathalie Flisbäck

Ja, det e just det jag ville slippa hehehe..

Svar: Kan tyvärr inte hjälpa dig om du har androidappen, om den nu är annorlunda mot iphoneappen .
sannas rum

2013-02-06 @ 17:57:40
URL: http://photographstakenbyme.blogg.se/
Postat av: Nathalie Flisbäck

Förstår. Men tack för all tid du lagt ner på mig :D

2013-02-06 @ 22:59:55
URL: http://photographstakenbyme.blogg.se/
Postat av: linnea

riktigt grym kväll!! vi måste ha fler såna häääär:)

2013-02-08 @ 16:10:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0