Fight and push harder for what you believe in, you'd be surprised - you are much stronger than you think



Idag ska jag till gymmet igen - gårdagens åkomma är över och jag är glad och laddad . Idag tänkte jag köra lår & rumpa . Egentligen hade jag velat köra mer på armarna då de är mitt största komplex; feta överarmar gör sig verkligen inte snyggt på kort, hehehehe .. Men i rädsla att jag ska känna av något mer efter den misslyckade gruppträningen i söndags så kör jag ett säkert kort och försöker bli lite ber bootylicious istället .

Just nu när jag tränar lår och rumpa så tränar jag såhär:
( börjar alltid passet med cardio minst 2Omin, helst 4Omin = 1Omin på bandet, 2O min på crosstrainern & 1O min på cykel )
» Rumplyft 2O × 3 ( ligg på rygg med böjda ben & lyft rumpan mot taket & kniiiiip ! )
» Utfall med vikter 2O x 3 ( istället för händerna i sidorna tar jag en vikt i vardera hand, 4kg vanligast och fokuserar blicken på en punkt för att hålla balansen )
» Djupa knäböj 2O x 3 ( armarna rakt fram, benen isär och böj ner till 9O grader )
» Spark bakut 2O x 3 ( som jag googlat för att förklara denna, men jag vet inte vad den heter . Man ställer sig på alla fyra, men stöder sig på armbådarna , sedan lyfter man ena benet upp i luften, bakåt-uppåt . Finns maskin för denna också, men jag gör på matta än så länge )
» Benspark 12 x 3 på 15kg ( maskin )
» Insida lår 12 x 3 på 2Okg ( maskin )
» Utsida lår 12 x 3 15kg ( maskin )
» Benpress 12 x 3 på 3Okg ( maskin )

Har ni några tips ? Jag är ju ganska ny på det här !
Det jag finner bra med detta schema ( bortsett från de fyra sista ) är att jag faktiskt skulle kunna göra resten hemma, och då kan jag ju köra det på morgonen hemma, och sedan gå till gymmet och köra annat på kvällen . Vikter, pilatesboll & matta har jag nämligen här hemma .

Kommentarer
Postat av: Isabell

Jag tycker de låter som ett riktigt bra pass! Jag brukar fokusera på mage - rygg, ben-armar ja du fattar. Så det ser helt ok ut för min del! Länge sedan jag gymmade men ska nog försöka följa ditt schema lite med! Lite rostig haha. Kram

Svar: Haha jag är också rostig ! Jag brukar fokusera på olika muskelgrupper in case att man får träningsvärk så kan man fokusera på en annan grupp nästa dag :) Dessutom tar detta passet minst 1h (exkl cardio) så om jag skulle lägga in mage och armar också till exempel så skulle det ta väldigt mycket längre tid .. :)
sannas rum

2013-02-12 @ 13:43:11
URL: http://byinspo.se
Postat av: camillalinneas.blogg.se

Wow, Sanna! Älskar dina träningsinlägg. Känns så pulserat, aktivt och fräscht på något sätt. Kul att du också har kommit igång. Man mår så mycket bättre! Puss

Svar: Åh vad kul att höra :)
sannas rum

2013-02-12 @ 13:44:18
URL: http://camillalinneas.blogg.se/
Postat av: Jeanette - En mammas vardag

Åh vad jag längtar till gymmet:) Ska dit på torsdag kväll och då blir det gymintro och cxworx.

Svar: Vad kul ! Jag vill också prova på det passet ngn gång :D
sannas rum

2013-02-12 @ 14:04:20
URL: http://jiaslife.blogg.se/
Postat av: Rebeck

Villl också börja på något gym igen, men har inte orkat kolla runt vad som finns här..

Du gör så grymt fina collage, vad heter det du gör i mitten, det vita - Awesome! hihi :)

Svar: Hm närmast oss är väl Sportlife som finns vid torget, men annars tycker jag att Fitness 24 Seven är bra, jag tar det på vägen hem från jobbet :)
sannas rum

2013-02-12 @ 18:55:49
URL: http://rebeckamercedes.blogg.se
Postat av: Jeanette - En mammas vardag

Sv: Det ska ju vara bra för att förebygga slitningar osv, passar mig bra som jobbar i vården och kan ibland komma i konstiga arbetsställningar:)

Svar: ja det förstår jag ! jag jobbar på kontor och sitter i en stol 8h per dag, så jag behöver också träna, speciellt rygg och axlar :)
sannas rum

2013-02-12 @ 19:39:20
URL: http://jiaslife.blogg.se/
Postat av: Cassandra

Kan du skriva vad du gör när du tränar armar med? Har verkligen problem med att komma på bra armövningar.. :)

Svar: Absolut kan jag göra det ! Jag ska faktiskt köra armar nu ikväll, så jag kan skriva om det så fort jag kan :)
sannas rum

2013-02-13 @ 17:18:31
URL: http://thereishope.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0