Vad göra med sitt hår?



Jag har aldrig varit den som vare sig har skött mitt hår helt otroligt mycket med produkter och grejer, eller den som misskött det. Jag har lagt i färg någon gång ibland (när jag var yngre la jag i blekning, men nu brukar jag färga det lite mörkare framåt hösten och vintern), och jag gör inpackning då och då. Dock inget fancy, precis, utan jag tar lite det jag har, och framförallt det jag har råd med. Jag har aldrig överanvänt vare sig plattång eller locktång (i London använder jag det kanske mycket, men märkte i princip ingen skillnad på mitt hår då det ändå var så pass slitet som det var).

Nu är jag dock sugen på att - när jag ändå går och klipper mig då och då, bara borstar med svinborst och så vidare - kanske köpa några lite finare produkter som ska vara bra för just mig. Jag tycker det är svårt med hårprodukter för å ena sidan hör man att det där schampot ska vara bra, sedan hör man någon annan som säger att det inte alls är bra, det är ju så individuellt… Så nu kanske jag ska ta tag i att köpa mig ett riktigt schampo, balsam och inpackning, och kanske en ordentlig värmespray om jag nu använder mina tänger (jag har ändå fem stycken + hårfön, och hårfön använder jag en del, det ska jag inte sticka under stol med). Jag har kikat runt lite och kom att tänka på Bellbox som både fanns där jag jobbade under gymnasiet och på Allum där jag var mycket under samma tid, de har ju otroligt mycket produkter där. Jag vill helst, jag vet att det är löjligt, men ändå, använda produkter som jag känner till sedan tidigare, jag gillar inte riktigt att prova nya saker när det kommer till hudvård, smink och hårvård. Ovan ser ni lite som jag plockade ut som jag kan tänka mig att köpa hem, det är från märket Redken och den gröna serien ger volym och den lila serien är för skadat hår.

Vad är era favoritprodukter för håret? Har ni några tips till mig?
Detta är ett sponsrat inlägg.

Kommentarer
Postat av: Sara Nygren [FOTO&VARDAG]

Jag använder Loreal Studio silk & gloss som värmeskydd och det är jättebra! Speciellt på frizzigt hår som mitt är.
Gliss Daily Hair Elixir är jättebra mot slitet hår som jag också har haha!:)

Svar: Åh det får jag kolla på :)
sannas rum

2013-08-17 @ 12:34:01
URL: http://saaera.blogg.se
Postat av: Clara

Så otroligt snäll du är!

2013-08-17 @ 14:32:04
URL: http://clararingqvist.blogg.se
Postat av: Ida

Jag kör på TREsemmé nu, fick med mig en liten provflaska i en goodiebag och föll pladask. De finns i jumboflaskor - har hållt hela sommaren och förmodligen ett bra tag till! Till skillnad från det jag köpte hos frisören (paul mitchell) som var apdyrt och bara gjorde mitt hår jättetorrt så är detta mjukgörande och känns BRA för mitt hår, och är ändå helt okej i pris. Inte alltid att frisörer kan känna vad ens eget hår behöver! :)

Svar:
sannas rum

2013-08-17 @ 15:54:44
URL: http://kinakullan.se/
Postat av: Johanna

Jag gillar Aussie-produkterna, Körde på både schampoo, balsam och inpackning hela vintern och mitt hår mådde väldigt bra av det. Dom kostar över hundralappen på Åhléns, men säljs för ungefär halva priset på Rusta :)

Svar: Åh ja, jag älskar hur de luuktar, de är såå goda. Har deras glansgel eller vad den heter, shine nånting :) Det får jag kolla på :D
sannas rum

2013-08-17 @ 20:40:04
URL: http://legenwaitforitdary.devote.se
Postat av: Elin

Har testat så mycket olika schampo, balsam och inpackningar så det finns inte. Mitt hår är väldigt skadat och det finns ingen volym alls i det. Har inte hjälpt med volym schampo etc utan jag har fastnat för Loreal Absolut Repair Cellular som är just för skadat hår. Både schampo, balsam och inpackning är underbart och det hjälper faktiskt mitt skadade hår! Så detta rekommenderar jag verkligen!

Svar: Tack så mycket för tipset :) har själv använt L'oreal Expert Intense Repair tidigare, men skulle vilja prova något annat. Just nu har jag TRE'semme som funkar bra ändå, men skulle vilja unna mig lite finare produkter :)
sannas rum

2013-08-17 @ 20:57:26
URL: http://beeautifullife.blogg.se
Postat av: Patricia Hjerpe

Goldwell:D jag har alltid kört med sånt "riktigt" schampo! Jag har haft redken innan fast antisnap! Fast trivs mer med goldwell!! Den doftar mycket godare också;)

2013-08-18 @ 10:10:40
Postat av: Malin

Hej! Jag har en liten fråga, jag har tagit en såndär gratisdesign av dig, men min meny har hoppat ner...och jag vet inte hur jag ska få tillbaka den dit upp, tacksam för svar!

Svar: lägg till en /div tagg innan div id="side", nu ligger div id side inom div id content, och därför hoppar den ner.
sannas rum

2013-08-18 @ 12:05:35
URL: http://redgisella.blogg.se
Postat av: Malin

Sv: Det händer ingenting :/

Svar: Då får man prova att lägga till flera /div-taggar innan side.
sannas rum

2013-08-18 @ 12:21:42
URL: http://redgisella.blogg.se
Postat av: Anonym

Skulle du inte kunna visa hur du har gjort dina länkar på bloggen? Typ att när man håller musen över länken så typ åker den fram litegrann. Eller hur du gjort din dropdown att dom andra fadar när du håller musen på en? :) Skulle va kul

Svar: Absolut, det som är tråkigt när jag visar sådana tips är bara att folk kopierar det rakt av, använder inte sin egna fantasi för att göra det till sitt eget.. och det tkr inte jag är så kul i och med att jag kämpat så mkt med koderna. Är ju roligare om man tar till sig funktionerna i koden och gör den till ngt eget.
sannas rum

2013-08-18 @ 12:39:27
Postat av: Julia

har aldrig testat redken men vill verkligen! just nu kör jag iallafall på annat frisörscampoo :)

sv: vad skumt att det är billigare där ;o

2013-08-18 @ 21:46:25
URL: http://jjuliees.blogg.se/
Postat av: Jenny

Älskar redkens blå serie (extreme) men just nu har jag Aussie, vilket inte riktigt är lika dyrt men fortfarande ett riktigt bra schampoo/balsam :)

Svar: Ja, som jag skrev till nån annan älskar jag Aussie-produkterna rent doftmässigt, men får ta och prova något av dem. Haha, säger jag till alla, men jag får prova mig fram tror jag :D
sannas rum

2013-08-19 @ 11:35:45
URL: http://jennystoa.blogg.se
Postat av: Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Det är verkligen så olika vad man gillar för hårprodukter. Jag har jättesvårt att hitta något som passar mig bra och inga dyra jag köpt har vart speciellt bra de heller. Just nu kör jag på en serie från yves-rocher.se http://www.yves-rocher.se/control/har/schampo/nutri-repair-treatment-shampoo/?cmSrc=Category

Svar: Åh ja, får kanske gå till Yves Rocher här i Göteborg och kolla då :) hihi, tack för tipset :)
sannas rum

2013-08-19 @ 14:34:35
URL: http://patriciac.blogg.se
Postat av: Takai / Beatrice

Moroccan oil-produkterna måste du testa! : ) Har både inpackning, styling cream (typ leave in-balsam) och oljan som alla snackar om. LOVE IT! <3 Man får så fint hååår!

Svar: Ja dem har jag hört om, får ta och testa :) använder du mest styling från dem eller schampo och vardagliga produkter också? :)
sannas rum

2013-08-19 @ 18:42:32
URL: http://takai.blogg.se
Postat av: ellenfelixson

Har provat massvis med hår produkter och de bästa jag vet är halt klart från Nashi Argan Oil och Macadamia Natural Oil, funkat super för mig!:)

Svar: Åh låter spännande, får kolla på dem :)
sannas rum

2013-08-19 @ 19:51:36
URL: http://ellenfelixson.blogg.se
Postat av: Takai / Beatrice

jag använder styling cream, schampoo, oljan och inpackningen! : ) aasdyrt, men SÅ värt det <3

Svar: Wow, ja det blir en liten slant, men kanske kan man hitta någon bra deal på det nånstans ;P
sannas rum

2013-08-20 @ 16:58:31
URL: http://takai.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0