Från en resa till en annan

Jag hinner knappt komma hem från en resa innan jag börjar fantisera om nästa. Det är lite så jag är; en resa ger mersmak. Resan till Monaco var mycket upptäcka, inget ligga på stranden, utan massor av yummy mat och vin och en hel del äventyr till både Frankrike och Italien utöver vackra Monte Carlo.

Nästa resa hoppas jag kan bli en snabb charterresa, jag törstar lite efter att få ligga på stranden en vecka, och kanske till och med All Inclusive... Slippa tänka, bara vara, inte göra något, slappa dagar i solen med någon god drink i handen och ljummet hav. Salt som torkar in på huden i solens strålar. Åh, vad underbart. Jag har dock upptäckt att man behöver ju inte alltid åka med de stora resebolagen/kedjorna, utan även små kan vara toppenbra, det är en hård marknad där kvalitet styr företagens inkomst, och därmed tror jag att även upcoming-företag är något att satsa på.

Jag hoppas att mitt nästa resmål kan få bli Grekland (igen). Jag älskar ju Grekland, mest för att jag älskar maten. Även Kroatien lockar, som jag skrivit tidigare. Men Grekland är mitt absoluta favoritställe. Att upptäcka nya ställen när det kommer till charter är ju inget nödvändigt i och med att det är just charter, man kanske ska satsa på att åka till ett ställa man vet att man älskar? Å andra sidan är det kul att kunna sätta ytterligare en nål på min imaginära världskarta. Billiga resor är dock inget som växer på träd. Man får leta en hel del innan man hittar det perfekta resmålet, det perfekta priset för just en själv och allt sådant.. Resevärlden är ett träsk för många, men att lägga ner tid på det är himla viktigt tycker jag, inte minst när det handlar om sådana rika upplevelser som resor - de bästa stunderna i - i alla fall - mitt liv!



Underbara Grekland!
we heart it

Kommentarer
Postat av: Emelie - Emelies Christmas

Jag älskar också Grekland! :)

Svar: Världens godaste maaaat :D
sannas rum

2012-10-15 @ 20:31:21
URL: http://emelieschristmas.blogg.se
Postat av: Ditte

Håller med! Jag har varit i Grekland och på öarna många gånger och alltid haft jättefina semestrar. Santorini gillar jag jättemycket, så vackert.
Kefalonia, Zakynthos,Naxos, Samos, Antiparos pus en massa mindre öar......
Att båtluffa är härligt med kräver lång tid.
TYcker det verkar perfekt med ett "all inclusive" hotell. Men snart kommer hösten även till Grekland....
Vill gärna ha tips, så hoppas du delar med dig.

Svar: Jag gick in på lite olika sidor och Dubai lockar mig nu i och med att hösten också kommer till Europa (; Egypten osv lockar inte mig alls, men däremot Dubai hade vart nice. Nästa år ska vi försöka göra en interrail-resa runt i Europa, jag vill se Budapest, kroatien, Madrid & Paris :D Älskar Europa!
sannas rum

2012-10-15 @ 22:32:04
URL: http://akker.blogg.se
Postat av: Isabella

Ett så fruktansvärt bra land.

Svar: Ja veeerkligen! Italien är en annan favorit :D
sannas rum

2012-10-16 @ 14:26:06
URL: http://iloof.blogg.se
Postat av: Emma

åh vilka bilder, får mig att längta så till sommar och sol! :)

Svar: Samma hääääär! Jag vill resa mera!
sannas rum

2012-10-16 @ 21:05:46
URL: http://sjufoto.blogg.se
Postat av: Michaela (Laura)

Finns inget finare land <3 Ellada!!

Svar: Nej det är verkligen helt underbart!
sannas rum

2012-10-17 @ 09:55:27
URL: http://agapi.webblogg.se
Postat av: Johanna

Åh älskar Grekland! Maten är verkligen underbart god! :)

2012-10-18 @ 18:14:57
URL: http://legenwaitforitdary.devote.se
Postat av: Frida

Jag och några tjejkompisar drog en sista (som i sista-sista) minuten i våras till Grekland. Så jävla värt! Älskar med Grekland :)

Svar: Håller med, dock har ekonomin inte tillåtit mig ngt sådant på länge. men jag var ju i Monaco nu, så det släckte törsten för ett tag (:
sannas rum

2012-10-20 @ 23:31:47
URL: http://fridasfriday.webblogg.se
Postat av: Emelie

Grekland är bäst =) Kanske mest för min kille är därifrån och jag älskar de stället. Ska dit på bröllop i sommar ;)

Svar: Ååh gud vad härligt :D
sannas rum

2012-10-22 @ 20:50:03
URL: http://seperti.blogg.se/
Postat av: Cornelia

Om du inte har nåt emot Turkiet, så kan jag rekommendera att resa med Nazar.... topphotell till rimligt pris!

Hittade hit från Linda, som scrappar... ifall du undrar.

Ha det bra!

Svar: Åh vad kul att höra! Jag skulle nog inte åka till Turkiet med Nazar, har stått så sjukt mycket äckliga grejer i tidningen om standarden på hotellet. Nu kan ju det vara engångsföreteelser, eller så kan det vara exceptionella fall. Tyvärr lockar Turkiet inte mig, var där en gång när jag var yngre och tyckte inte så mycket om det mer än värmen då.
sannas rum

2012-10-23 @ 22:39:36
URL: http://raggsocka1.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0