Lillage - Acceptera dina gränser

För att lyckas komma vidare och bli bättre, kan man inte hela tiden tro att man är bäst, att man kan mer än vad man kan och tar i så man gör sig illa. Acceptera dina gränser, följ upp och minska dem istället. Börjar du stenhårt, så är risken att du tar i så hårt att du faktiskt inte vill fortsätta. Det var för tungt, du får avsmak och får för dig att varje träningspass blir lika hårt. Träningen är ett intresse inte ett måste. Du kan heller inte gå med tanken att "jag har tränat i en vecka, varför händer det inget"? Kroppen måste vänja sig vid ditt nya sätt att leva. Både du och din kropp måste anpassa er. Det går inte över en natt, och hade det gjort det, så hade vi säkert varit flera som faktiskt gett upp efter denna natt. Ge inte upp för att du inte orkar varje dag, inte orkar så hårt som du trodde eller för att vågen inte visar ett lägre antal kilo den här gången än förra. Ge det tid och acceptera att du går igenom en förändring. Muskler väger mer än fett så därför kan du lika gärna gå upp i vikt, eller stanna kvar på samma vikt fast du ändrat både kosten och träningen. Du måste också förstå att kroppen behöver rätt näring och hälsosam mat för att du ska få ut så mycket som möjligt av din träning. Mat är bland det bästa som finns, tycker jag som lever ihop med en kille man kan tro blev född i köket, men ibland måste man sätta gränser. Prova på olika frukter, grönsaker och annat nyttigt du inte provat på förr, så kommer du säkert hitta något nytt favoritgodis!

Be dina nära, familj och vänner att fråga hur det går med träningen med jämna mellanrum, så håller du motivationen uppe att kunna ge bättre och bättre svar. Här om dagen höll jag på att bli anmäld till ett lopp jag funderat på att springa i flera veckor, tack vare mina duktiga kollegor! Tyvärr var det ju fullt för anmälan, men jag blev extremt peppad av det! Jag misslyckades också med mitt mål för Maj månad, men jag laddar om för att kunna fullfölja den utmaningen när jag är redo och känner mig säker! Inga krokodiltårar för det, jag kan om jag vill och gör det när jag känner för det. Det finns inga måsten, bara frivilliga åtaganden. //Lillage





Såhär ser förresten några av mina nya träningskläder ut. 149:- för ett par byxor. "Måste finnas någon hake" tänkte jag. Haken var en massa hål... Hur kunde jag missa det? Screw it, dem var sköna och jag behöver ett par byxor. Så nu vet ni varför jag går omkring i "trasiga" träningsballor på gymmet. Känner mig som jordens största mupp haha! Som tur är var de extremt sköna.

Kommentarer
Postat av: Felicia

sv: ja riktigt gott var det! :D

2012-05-25 @ 19:00:29
URL: http://feliciabrobeerg.blogg.se/
Postat av: jennifer

snyggt!:)

2012-05-25 @ 21:03:20
URL: http://creameme.blogg.se/
Postat av: anna

sv: jasså? tack för tipset! vi kanske kikar förbi :)

2012-05-26 @ 16:38:08
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: ADARAS.se - din bloggtidning på nätet!

haha men byxorna såg ju sjukt snygga ut! Kanske är det fördel med hål också om det luftar lite extra? xD Blev sugen på ett par likadana :)

2012-05-26 @ 16:51:52
URL: http://adaras.se
Postat av: Hanna & Vanessa ♥

allt bra? =)

2012-05-26 @ 23:41:51
URL: http://ourmemoriiees.blogg.se/
Postat av: Isabella

skulle va kul att veta vad du äter under en dag, kan du inte göra ett inlägg eller nåt om det? Kanske screenshota shapeupen ? :) lycka till med träningen , gogogo!

2012-05-30 @ 18:27:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0