Besviken


Fy vad många företag det är som tjänar pengar på oss bloggare. För ett tag sedan tipsade jag om en sida som heter ADsettings där man lätt kan värva medlemmar till sidan och därmed få pengar {tog bort inlägget då jag känner mig lurad, och vill inte lura er också}. Men, det som jag hade missat var att om de man värvar i sin tur inte värvar någon eller på annat sätt genererar pengar till sidan så räknas dem inte. Jag hade fått in 8 värvningar/leads, vilket är ganska så mycket enligt mig själv {32O kronor} som varje månad försöker få ihop ekonomin så att jag kan leva, shoppa, fika och allt sådant. Ett tillskott med 32O per månad hade liksom inte varit fel {det hade ju till exempel varit avgiften för bredbandet, halva mitt mobilabonnemang eller liknande}. När jag upptäckte att jag, utan förvarning, hade hamnat på Okr igen och inte skulle få några pengar i slutet av denna månad {då jag också värvade 6 personer månaden efter, och uppnått utbetalningsgränsen på 5OO kronor} skrev jag ett upprört mail till dem, och de förklarade att ingen av de värvningar jag gjort blivit aktiva och att någon till och med var ett "fejk-account". Jag kan ta på mig skulden för att jag hade missat detta, då det stod i användaravtalet. Men jag har faktiskt aldrig varit med om ett sämre företag och sämre villkor. Visst, bloggerfy kanske inte genererar mycket pengar, adoperator betalar inte ut i tid och videofy svarar inte alltid på mail - men man får i alla fall pengarna av dem i slutändan. Jobbet är liksom inte förgäves. Jag förstår väl att ADsettings inte tjänar pengar om de bara låter mig värva, men jag tycker också det är väldigt konstigt att inga av mina värvningar godkändes... Så, mitt tips till er - prova annat än ADsettings.



Jag tycker dessa sidor funkar bra; bloggerfy, adoperator, videofy & blogvertiser.

Trackback
RSS 2.0