sociala medier




Gud vad jag är inne på att tipsa er läsare om saker! Om hur ni kan göra era bloggar större. Det är ju som så att ju fler sociala medier man använder för att sprida en vara/produkt/blogg eller vad som helst egentligen - desto bättre är det. Så om man nu är ute efter att locka läsare till sin blogg så bör man vara medlem på så många sociala medier som möjligt. De tre som jag tycker är viktigast för dig som bloggare är:

· Bloglovin'
· Facebook
· Twitter

Bloglovin' tycker jag är viktigt därför att det är det lättaste och den bästa sidan när det kommer till att följa RSS-flöde. Det är också en bra sida för det är som en form av community också - du styr ju din egen blogg med information och thumbnail och du kan följa utvecklingen för dina followers. Dessutom kan man gilla inlägg på bloglovin' och då har man lättare att hamna högt upp på Populärt-listan. Därmed kan fler personer också upptäcka din blogg. Jag tycker även man borde vara medlem på blogkeen när man ändå håller på! Dock förstår jag personligen inte varför man använder både blogkeen och bloglovin' när man följer, men jag tycker att du som bloggare borde vara medlem för att fler ska kunna följa dig.

Facebook är den viktigaste sidan enligt mig. Varför? Jo, därför att du kan skapa dig en fan-page på Facebook och personer som du inte är vän med kan upptäcka din blogg genom ett enda knapptryck (like!). När ni ändå håller på får ni gärna gilla min fanpage! Bara en parantes... However - alla borde ha en fan page till sin blogg och hur du gör en visar jag här.

Twitter är bra därför att du lätt kan förmedla dina blogginlägg med en enda länk. Det är accepterat att skriva hur många inlägg som helst på hur kort tid som helst på twitter - alltså kan du länka massor! Jag använder mig av dlvr.it (som jag ska förklara i ett annat inlägg) som automatiskt postar alla mina inlägg till Twitter, så att folk som följer mig där får dem direkt i sitt flöde. Samma sak med min fan page på Facebook - alla mina inlägg postas automatiskt i alla som har gillat min sidas flöde.

Så nu tycker jag att ni 1. ska skaffa en fan page på Facebook, 2. skaffa ett Twitterkonto, 3. prova att skaffa dlvr.it och 4. uppdatera din thumbnail och information på bloglovin'!
Trackback
RSS 2.0