anpassa ditt blogginnehåll till dina läsare


Toodles!
Nu ska ni få lite tips om hur man kan anpassa sitt innehåll i bloggen till vad läsarna vill ha och vad de gillar att läsa om. Det är väldigt enkelt - placera bara en poll (en omröstning) i din blogg och låt dina läsare rösta på vad de vill ha. Jag har gjort det ett antal gånger för er, så att ni kan vara med och påverka vad jag skriver om. Här nedan ser ni tipset jag har gjort för hur man kan lägga in en omröstning sin blogg.

Dessa kan du använda på otroligt många sätt. Jag har till exempel gjort så att jag har skapat alternativ som stämt överens med mina egna kategorier och sedan har ni fått rösta på vilka kategorier ni vill att jag ska uppdatera och skriva mer inlägg i. Men man kan också göra en omröstning för att se hur gammal ens målgrupp är. Det är något som jag planerar att göra här inom kort, för då vet jag hur jag ska anpassa språk och innehåll i mina inlägg. Om det är stor del vuxna kan jag ju ha lite mer komplicerat språk, eller jag behöver inte tänka på att jag måste hålla det "enkelt". Men är det främst personer som kanske är 14-15 år så måste jag ju fundera på om jag borde använda vissa ord. Eller hur?

Trackback
RSS 2.0