Wordpress, Spice Girls & jobb

Ja, mina vänner, en ny arbetsvecka har tagit fart. Mer som händer nu, och det hurrar jag för. Jag sitter just nu på en kundtjänstavdelning och jobbar - superroligt. Mest för att jag hamnat i ett jättehärligt gäng. Är supernöjd med mina nya arbetsplats, kunde inte bli bättre!

Jag sitter och fnular på Wordpress här. Är trött på blogg.se, hierarkin som är här (att ett visst antal bloggar lyfts fram tills de blir stora, sedan flyttar dessa bloggar för att blogg.se inte erbjuder några pengar, och så börjar det om), tråkigt bemötande på kundservice, tråkigt utseende osv. Ska bara se hur mycket det kostar att flytta över mitt arkiv till nya bloggen i så fall, samt måste jag ju lära mig det här med FTP till det yttersta och flytta över design osv. Men - mer möjligheter! Kommer ha kvar en blogg på blogg.se ändå så att jag ändå kan göra tips!

Imorse höll jag på att börja gråta på vagnen (jag gör det ganska mycket och ganska ofta, haha) - Spice Girls återförenades igår på OS-avslutningen! Hur i hela fridens namn kan jag ha missat det? Spice Girls för mig är ju barndom, jag växte upp med dem, hade Spice-girls kort&album, deras skivor och lyssnar fortfarande på dem ibland. När jag är in the mood, så att säga, haha. Men i alla fall - satte på svtplay.se imorse och kollade. Hade gåshud hela tiden. Tänkte mig tillbaka till soffan i Kullavik där jag satt och kollade på Voxpop. Mitt starkaste minne är dock när jag fick andra cd'n i julklapp och även en liten cd-spelare (sent 90-tal, haha) och satte på det nere i mormor och morfars gamla TV-rum, som hade heltäckningsmatta i brunt och gult. Då var det Spice up your life som jag lyssnade på och när jag sedan såg videon så tyckte jag faktiskt att den var lite läskig... Hahaha, vilka minnen.

Men men, jag hoppas att de gör fler gig. Osannolikt, det är jag helt medveten om, men tänk att få se Spice Girls innan man dör? Då har jag ju i alla fall sett ett band/artist som jag velat se. Mer på den listan finns:
The Verve (splittrat)
Oasis (splittrat)
Amy Winehouse (död)
Florence + an the machine (still got time there)
Lily Allen (tror det är lite för sent även där...)




Och såhär snäll är min lillebror, bilden från Lanzarote tyckte han såg ut som larven i Ett småkrypsliv... Det var Spice Girlstider det!
Bara lite utfyllnad, haha!

Kommentarer
Postat av: Frida

Men va? Haha, Spice Girls? Ojoj, där ser man!

Svar: ja, heeelt galet. men jag är glaaad ;D hihi. de är ju ändå ett av britain's största band (för att se till vilka som lever, jag menar beatles saknar john lennon - men han var tydligen med som ett sånt där hologram om jag fattade det rätt) och många andra brittiska band har antingen splittrats eller lagt av. så det var ju kul tkr jag (;
sannas rum

2012-08-13 @ 10:11:35
URL: http://fridasfriday.webblogg.se
Postat av: Eleonore- Kokboksutmaningen

Åh missade jag Spice Girls återförening, måste kolla in på Youtube :D

Svar: Absolut, eller på svtplay, där fanns bättre tror jag (:
sannas rum

2012-08-13 @ 11:31:36
URL: http://fikamed.wordpress.com
Postat av: Design & Stuff

Hahaha, vad larvigt :P

Svar: Hahah I see what you did there (;
sannas rum

2012-08-19 @ 14:05:51
URL: http://designandstuff.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0