Inredning som jag vill ha/behöver

Okej, nu har vi ju mycket grejer hemma som inte är vårt, utan mina föräldrars, Robertos släktingars... Och jag vill ju ha vååååra grejer, inte massa annat. Men man kan ju alltid renovera saker man redan har! Visserligen är vi osäkra på vad vi kan/får göra med alla möbler, men det skadar ju inte att renovera lite grejer i alla fall! Det jag vill göra nu är i alla fall att renovera bokhyllan vi fick av pappa igår. Det är björkfaner, och björkfaner är genomgående hemma hos oss. Det är bara synd att för mig så är det mitt flickrum, inte min första, egna lägenhet... Så jag ska slipa den ikväll och kanske börja måla, men det viktigaste just nu är att städa hemma så vi slipper komma hem från Stockholm {Roadtrip on the G} till ett bombnedsslag. Roberto ska på nåt möte ikväll så jag räknar med att diska ett par timmar, och sedan blir det att plocka undan, dammsuga och tvätta golv. Inte någon tidig kväll att sova ikväll inte.

Inlägget skulle dock handla om vad jag vill ha hem till oss! Så here we go, ni får ett vackert litet kollage med grejer som jag inte tackat nej till!
Zero 2-sitssoffa med vändbar divan Cannes svart från Chilli. En ny, stor, vacker, gosig, mjuk soffa. Jag vill ha en soffhörna! Där man bara kan slänga sig i soffan, många får plats att ligga och ta det lugnt. Divan är ett måste tycker jag.
Vit Expedit hylla från Ikea. Min underbara vän Martina sa något bra för ett tag sedan - inget hem är komplett utan en ordentlig bokhylla. Nu har vi inte jättemycket böcker, men under den tid det tar för oss att utveckla och bo in vårt hem så lär vi samla på oss en del, och jag tycker att böcker säger en del om personen som bor där. Också ett måste!
Nyckelskåp från Chilli. Förlägga nycklar är en specialitet hemma hos oss. Ett nyckelskåp är ett måste i framtiden. Jag gillar ju Chillis sortiment, och älskar den här med en spegel i!
Väggklocka från TGR. Något som varje hem också behöver är klockor. Jag tycker denna hade passat bra i vårt kök, då vi vill ha det lite
❝ roligt, eget & annorlunda ❞ där. Ni känner säkert igen denna klocka, det sitter gem längst ut i armarna och där sätter man foton, lappar, tidningsutklipp - vad man vill liksom! Jag gillar idén.
Hissgardin i linvoile från Ellos. Jag längtar verkligen tills vi får upp gardiner - i köket har vi det lite krångligt med den saken då vi har så lite yta bredvid balkongdörren och vita gardiner {som jag helst vill ha} lär bli fruktansvärt smutsiga! Så därför har jag tänkt hissgardiner i köket, bra va?
Vita och beige Meretegardiner från Ikea. Och apropå gardiner - vi behöver ju självklart gardiner i sovrum och vardagsrum också. Jag vill ha ljusa så att det fortfarande är ljust i rummet, beige och vitt är vad jag vill satsa på!
Malm byrå från Ikea. Mer förvaring åt folket! I sovrummet behöver vi minst en byrå {mest för Robertos grejer} och jag gillar den här. Den är låg, och blir det nu en TV i sovrummet i framtiden, kan den stå på denna! Me like.
Vit virkad matta från Lagehaus. Textil är så himla viktigt tycker jag. Just nu har vi bara en matta i vardagsrummet som vi då har fått
❝ ärva ❞ eller vad man ska säga, och jag vill ha mer som passar oss. Denna söta matta vill jag ha en eller två under köksbordet i köket!
TV-bänk från Chilli. Som jag skrev är björkfaner ❝ flickrum ❞ för mig, och våra TV-bänkar {ja, vi har två!} är i dagsläget i detta material. Därför är jag sugen på en ny, fin bänk! Jag vill ha en kompakt, med lådor för Playstation, CD's {eller ska de vara i bokhyllan?}, DVD'er, PS-spel och liknande. Gillar speciellt glasskivan på toppen här!



Kommentarer
Postat av: Petrah

svar; ja men precis :D haha! vardagslyx är the best liksom :D kram

2012-04-11 @ 10:21:53
URL: http://shortys.se
Postat av: Takai;

svar:

HAHAH VAD FASEN VAR DET DÄR FÖR B-SIDA DU LÄNKADE :D <3 söt du är! :* fattar ju att du skrev fel, men fan vad jag skrattade hihi.

2012-04-11 @ 10:32:48
URL: http://takai.blogg.se/
Postat av: Karolina

har du nåt man bara måste besöka när man är i London? ska nämligen dit om en timme! lite sent att fråga, men det bara slog mig att du har bott där;)

2012-04-11 @ 10:58:04
URL: http://bykarolinaa.blogg.se/
Postat av: LINDA

sv: tack! Lite ovant efter att alltid ha haft ultrablont hår till brunt hår, så är inte riktigt van yet.

Men fin smak du har på inredning!

2012-04-11 @ 16:46:06
URL: http://liindasliife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0