Vårt kök, före & efter

Nu har jag snickrat i flera timmar, flyttat omkring, städat upp, diskat och torkat all disk (det ser ju finare ut utan disk när man ska ta en efter-bild, eller hur?). Så, såhär blev det. Vi behövde mer förvaring, det var hela tanken med hyllan. Jag tycker det är väldigt tråkigt att våra väggar inte längre är vita, utan en mer smutsvit färg pga dåligt underhåll, och därmed kunde vi inte köpa en vit hylla för det skulle inte bli sådär jättefräsigt. Men jag tycker det blev bra ändå.

Det jag fick med mig hem från Ikea var i alla fall hyllan, den flätade korgen, tidskriftssamlarna och skålen som står i hyllan. Sedan blev det också en tillbringare, lite ljus (vi knarkar ljus här hemma kan jag säga!) en filt till soffan, två lådor som vi har CD's i, duschcreme, en lampa till köksfönstret (och glödlampor till), ett stekspade-set med stekspade, steksked, tång, pastagaffel osv, en vas, två stycken vita handdukar till badrummet samt kökshanddukar. Är väldigt nöjd! Dock blev det ingen klädställning för den var slut, men jag tackar Gud för det för det hade jag aldrig kunnat bära. Men enveten som jag är så hade jag ju köpt den där och då om den hade funnits.

Åhléns köpte jag hårinpackning, en korg med sugproppar att ha schampo osv. i i duschen och kastanjevatten. Nu har jag precis ätit middag (ni får se vad snart) och ska ner till soprummet och slänga all kartong och sedan blir det bloggdesigner resten av kvällen.



Bild 1: Vårt kök innan både städning och nya möbler
Bild 2: Samma bild fast när det är städat och lite nya grejer i fönstret



Bild 1: Den nya hyllan med lite tillbehör.
Bild 2: Såhär mysigt blir det när vi släcker taklampan!



Soffan med den nya filten - hur mysig som helst. Är lite mer beige än vad bilden visar.



Korgen jag köpte på Åhléns och mina duschgrejer.
Trackback
RSS 2.0