iPhone-appar



Här får ni en liten lista med mina favoritappar på min älskade iPhone:


Wordfeud Som resten av Sverige (och världen?) så är jag lite besatt av Wordfeud. Dock är jag lite dålig på att spela det, för det går verkligen i vågor, från dag till dag. Men den är sjukt rolig, och ibland kan man få känna sig lite smart. För övrigt heter jag sannasrum på Wordfeud - utmana mig!

Bloglovin' Jag använder visserligen inte denna app överdrivet mycket, men jag gillar att ha den, och när jag väl använder den så är den mycket bättre än att gå via safari.

Twitter Klart man ska ha Twitter! Jag älskar Twitter, det går verkligen före Facebook när det kommer till användning, men klart jag kollar Facebook en del också. Vilket leder oss till...

Facebook Ja, det är väl ganska självklart att ha Facebook. Finns inte så mycket att säga om den här appen; alla vet ju vad det är, haha.

Blogg.se Jag är fortfarande lite irriterad över att jag inte kan posta bilder från min iPhone via appen, men det kommer väl. Verkar som att de har haft en hel del problem, men vi får hoppas att det är bättre. Det är skönt att kunna se kommentarerna i alla fall!

Instagram Jag använder i princip bara detta för redigering av bilder, är inte speciellt aktiv på tjänsten annars. Men det är i och för sig ganska kul att kolla på alla andras bilder. Men ibland känns det så tråkigt att folk importerar systemkamera-bilder till iPhonen och instagrammar dem..

Photoshop Express Också i bildredigeringssyfte - kan vara kul att ändra kontrast och sånt, för då ser bilderna mycket bättre ut även om det är en värdelös kamera på min iPhone.

Västtrafik För oss som bor i Västra Götaland så är det lite av ett måste att ha Västtrafik för att snabbt och smidigt kolla kollektivtrafiken.

RMaker Den här appen kostar lite pengar, men jag tycker det är värt det! Man gör alltså egna ringsignaler till sin telefon med den från musikfiler som man laddat in via iTunes. Jag har ju tröttnat på alla original-signaler...

Svenska Handelsbanken Jag tycker det är supersmidigt att ha sin bank som app. Just nu har ju jag både Nordea och Handelsbanken, men i och med att jag successivt är påväg över till SHB, så använder jag främst den appen.

Spotify Say no more! Det är självklart värt 99:- för att kunna lyssna på massor av bra musik i iPhonen.

Viber Viber använder jag sällan numera för att jag har haft så dålig uppkoppling i lägenheten, men med Martina, Anna, Kajsa och pappa blir det mycket Viber, och även med kollegorna på jobbet. Det är superbra att det går över nätverket istället för telenätet så att man slipper betala för samtal & sms.

IKEA Sverige Jag älskar ju IKEA, och därför blir jag så glad att jag kan sitta och titta vad för nytt de har fått in, och allt sådant när jag sitter på spårvagnen och drömmer mig bort i inredningens värld. Sedan brukar jag göra önskelistor/inköpslistor där också, vilket fungerar jättebra. Supergrym app enligt moí!

Emoji Icons Det här är en app som man får betala lite för och sedan får man massor av smileys och ikoner som man kan använda i sms och liknande, hjärtan, gubbar, blommor m.m. och jag överanvänder dem typ. Men jag tycker det är jätteroligt, man kan göra lite fina rebusar, och sms:en blir så mycket finare när man klämmer in en söt smiley.

Tagut Har hjälpt mig massor av gånger - den kostar pengar, men så värt - när jag letar efter en bankomat i närheten. Den lägger upp en karta med GPS:en också ser man vart man själv är i förhållande till närmsta bankomat. Väldigt smart.

Hitta.se En måste-app. Jag brukar kolla upp nummer som ringer, saker/butiker som finns i närheten, nummer som jag ska ringa osv. Gör livet ganska mycket lättare.

Kommentarer
Postat av: Maja

Längtar tills jag har köpt en iPhone, då kommer jag också kunna ha alla dessa appar som Instagram, Wordfued mer flera =)

2011-10-05 @ 10:37:53
URL: http://majaakesson.blogg.se/
Postat av: Johanna

Håller med dig om wordfued, var helt fast när jag först laddat ner det, nu går det lite i vågor för mig också men det är ett kul tidsfördriv :)

2011-10-05 @ 13:49:10
URL: http://legenwaitforitdary.blogspot.com
Postat av: JOSEFINE

Wordfeud är grymt! Fungerar tyvärr inte på min iPhone av äldre modell :(

2011-10-05 @ 16:54:30
URL: http://josfines.blogg.se/
Postat av: Frida

Hej! Jag bor också i Göteborg och jag har Västtrafiks nya app, Reseplanerare heter den, lite snyggare och lite bättre :) Bara ett tips! Ha en trevlig kväll..

2011-10-06 @ 22:03:59
Postat av: Nin

Du vet att det finns en exakt likadan emoji-app som kostar NOLL! Så många som tydligen inte vet om det, det är exakt samma smileys också haha.

2011-10-09 @ 23:58:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0